Sokadik állomásához kérkezett a Kaposvár-Szigetvár gyorsforgalmi ügy. A legfrissebb jelentés Gelencsér Attilától származik, aki a Parlamentből jelentkezve számolt be a 67-es út fejlesztésével kapcsolatos új részletekről. A képviselő közölte: megszületett a megállapodás a Kaposvár és Szigetvár közötti új nyomvonal kapcsán, amely lehetővé teszi a gyorsforgalmi út továbbépítését.
Az Országgyűlésben ismét téma volt a 67-es út kétpályás bővítése, hiszen régóta vita tárgya, miként lehet a Kaposvárról Szigetvár felé tartó szakaszt 2x2 sávossá fejleszteni úgy, hogy az a térségben élők számára is elfogadható legyen. A Parlamentben Lázár János meghallgatása után Gelencsér Attila – Kaposvár és a Zselic országgyűlési képviselője – egy helyszíni videóban arról tájékoztatott, hogy sikerült megegyeznie a miniszterrel a módosított útvonalról.
Lakossági ellenállás után új nyomvonal körvonalazódik
A képviselő elmondta videójában:
A töröcskeiek és a zselickislakiak a nyugati oldalon, illetve a Surján-völgyiek a keleti oldalon ellenállást tanúsítottak. Megértettük ezt, és a magyar kormány senkinek az akarata ellenére nem akar utat építeni, ezért új nyomvonalat kerestünk
Gelencsér Attila kiemelte, hogy a tervezett új útvonal nem érint Natura 2000-es területet, természetvédelmi övezetet, és lakóövezetet sem. Mint mondta, a tervezők dolgoznak, és amint lesz nyilvánosan bemutatható változat, azt ismertetik a lakossággal.
A bejelentés összhangban van azzal, amit Lázár János októberi kaposvári utcafórumán is hangsúlyozott: a tervezés folyamatban van, az egyeztetések zajlanak. A miniszter akkor így fogalmazott a 67-es útról:
Én nem úgy képzelem, hogy nem új nyomvonal lenne, hanem a régin haladnánk, elkerülve a településeket. Azt tudom mondani, hogy addig nem fogunk építkezni, amíg az önkormányzatok és különösen az ott élő választópolgárok el nem fogadják a nyomvonalat, de senkire sem fogjuk rákényszeríteni. Amíg nincs konszenzusos nyomvonal, addig nem kezdjük meg az építkezést
Lakossági aggodalmak és aláírásgyűjtés
A fejlesztés kapcsán korábban komoly lakossági aktivitás bontakozott ki: a töröcskei kertbarátok több mint ötszáz aláírást gyűjtöttek össze néhány hónap alatt, attól tartva, hogy a tervezett gyorsforgalmi átalakítás jelentős környezeti és életminőségi terhet jelenthet.
Egy későbbi lakossági fórumon felmerült, hogy a Zöld Vidék Egyesület a völgyhidas megoldást tartaná ideálisnak, míg sokan a bőszénfai szarvasfarm egységének megóvásáért szólaltak fel.