A bíróság szerint a keresőóriás túllépett a törvényes monopóliumhatárokon.
Egy amerikai szövetségi bíró döntése értelmében a Google-nek nem kell eladnia a Chrome böngészőt vagy az Android rendszert, ám kötelezik arra, hogy versenytársaival is megossza a keresési adatokat, és nem köthet többé kizárólagos szerződéseket nagy gyártókkal. Az ítélet többéves jogi csatározás végére tett pontot, amelyben a Google-t azzal vádolták, hogy tisztességtelen eszközökkel tartotta fenn monopóliumát az online keresőpiacon. A bíróság szerint bár a cég törvényt sértett, a Chrome vagy az Android eladása „nem illene az ügyhöz”, így inkább enyhébb, de versenybarátabb korlátozásokat rendeltek el.
A döntés nyomán az olyan gyártók, mint az Apple vagy a Samsung, szabadabban kínálhatnak más keresőket és böngészőket is a készülékeiken, miközben a Google továbbra is fizethet azért, hogy keresője alapértelmezett legyen – csak nem kizárólagos formában. A határozatot a Google győzelemként értékelte, részben azzal érvelve, hogy a mesterséges intelligencia már amúgy is új versenytársakat hozott a piacra. Ugyanakkor riválisai, köztük a DuckDuckGo szerint a döntés nem ment elég messzire, és továbbra is a fogyasztók isszák meg a monopolisztikus gyakorlatok levét.