Az Index olvasója október 4-én, pénteken Tatáról Budapestre szeretett volna utazni. Megváltotta online az 1235 forintos menetjegyét, és 20:27-kor felszállt a MÁV 4921-es számú járatára Kelenföld felé. Már itt sokaknak meglepő lehet a történet, hiszen lényegesebb késés nélkül indult a vonat, de nem itt lesz érdekes ez a történet.
A szerelvény egyik megállója Bicskén volt, itt tehát le is lassított a vonat, majd megállt. A magyar utasok hozzászoktak, hogy vannak olyan forgalmi okok, amelyek miatt a szükségesnél valamivel több időt tölt egy vonat egy állomáson, így az első 10 perc várakozás után még nem tűnt fel senkinek, hogy komolyabb probléma lenne, azonban ahogy teltek a percek, az utasok – és így olvasójuk is – egyre türelmetlenebbek lettek. Egy idő után aztán feltűnt olvasójuk kocsijában a kalauz, aki, mint kiderült, végigjárta a vagonokat, és minden utast tájékoztatott arról, hogy nem forgalmi vagy technikai okokból áll a járat.
BICSKÉNÉL KISZÁLLT A MOZDONYVEZETŐ, MERT LEJÁRT A MUNKAIDEJE.
A meglepő információ után a legtöbb utas, így olvasójuk is úgy döntött, hogy inkább leszáll a járműről, hogy megvárja az egy órával későbbi járatot, így végül 21:30 helyett 22:30-kor érkezett meg Budapestre. Utólag kiderült az is, hogy ők jártak jobban, ugyanis az eredeti, 4921-es számú járat csak a következő vonat után 10 perccel tudott elindulni, ugyanis akkor ért oda a másik mozdonyvezető, aki leváltotta a járműből kiszálló kollégáját.
Cikkük megjelenése után néhány órával reagált a MÁV az esetre. „Mozdonyvezető kollégánk nem azért nem vitte tovább a járatot, mert a műszakja lejártával arra nem volt hajlandó, hanem mert a 10 óra vezetési idejét meghaladta volna. A rendkívül szigorú szabályok miatt erre nem volt lehetősége. Az őt váltó kolléga biztosításáról a vasúttársaság a lehető leggyorsabban igyekezett gondoskodni, a második mozdonyvezető eljutását azonban érdemben hátráltatta a korábbi – Tatabánya térségében történt – gázolásos baleset, illetve az annak következtében blokkolt, lelassult vasúti közlekedés” – tájékoztattak, hozzátéve:
„Határozottan cáfoljuk ugyanakkor azt az értesülést, hogy kollégánk elhagyta volna a szerelvényt: a szolgálatát meghosszabbítva is a járművön maradt, és áram alatt tartotta azt, vagyis a kocsikban mindvégig volt világítás, fűtés, és működtek az ajtók, az első mozdonyvezető tehát a járművet biztosítva várta be a váltótársát. A tatabányai gázolásos balesetre visszavezethető rendkívüli helyzet miatt utasaink megértését kérjük.”