2024. 08. 29., Csütörtök, 09:58

Vége a tesztidőszaknak - Kalauz nélküli vonatokat indít a MÁV

Két hónapos tesztidőszak után, hétfőtől valamennyi Rákos és Pilisvörösvár között közlekedő S76-os járat esetében visszaáll a kalauz nélküli rendszer.

Ezen a vonalon a MÁV-START április 7-től május 31-ig tesztelte a jegyvizsgáló nélküli rendszer működését, amelyet az értékelési folyamatot követően a közeli jövőben számos elővárosi és vidéki vonalra is kiterjeszt. Megjegyezték: Nyugat-Európában és néhány térségbeli országban már megszokott a kalauz nélküli közlekedési rendszer.

A következő lépésként szeptember 16-tól Budapest és Esztergom között, valamint a Budapest-Győr vonalon a reggeli csúcsidőszakban Bicske és Budapest-Kelenföld között közlekedő G10-es, egy-egy Déli pályaudvar és Komárom közötti S10-es, valamint a hétvégente közlekedő egyes - szeptember 2-tól már Rába InterRégió elnevezésű - vonatokon fog megvalósulni a jegyvizsgáló nélküli közlekedés - közölte a MÁV.

Januártól megszűnik a Volánbusz - Beolvad a MÁV-ba

Januártól megszűnik a Volánbusz - Beolvad a MÁV-ba

A MÁV-Volán csoport felett az államot megillető tulajdonosi jogokat és kötelezettségeket gyakorló építési és közlekedési miniszter hivatalosan is elrendelte a két állami tulajdonú személyszállító nagyvállalat, a MÁV-START Zrt. és a Volánbusz Zrt. egyesülését. Az elmúlt hetekben, hónapokban már soksz

Hozzátették, hogy szeptember 30-tól a Budapest és Székesfehérvár közötti vonalon közlekedő S36 és G43-as járatokat, valamint a Déli pályaudvarról Százhalombattára és Pusztaszabolcsra induló S40-es vonatokat vonják be az új rendszerbe. Október 14-től pedig az előváros keleti részét is eléri a változás: a Nyugati pályaudvar és Monor között közlekedő S50-esek, hétköznap egyes ceglédi, illetve hétvégente egyes szolnoki vonatok, a Keleti pályaudvar és Sülysáp, illetve éjszaka Nagykátára közlekedő S60-osok és a Keleti és Gödöllő közötti S80-as személyvonatok fognak jegyvizsgáló nélkül közlekedni - írták.

Így aztán, ezeken a kalauz nélküli járatokon a mozdonyvezetőre hárul majdnem minden feladat, amit a kalauzok végeztek el ezelőtt. Intézkedniük kell ha műszaki rendellenesség történik, segíteniük kell, ha rosszul lesz egy utas, ők kezelik majd a kerekesszék-emelő berendezéseket, és kizárólag ők figyelik majd, hogy a le és felszállás befejeződött-e, hogy zárják az ajtókat.

És akkor a MÁV elindította a kalauz nélküli vonatokat

És akkor a MÁV elindította a kalauz nélküli vonatokat

Tesztüzemmódban április 7-től elindította kalauz nélküli járatait a MÁV Pilisvörösvár és Rákos között. Amennyiben működőképes lesz a modell a jövőben bevezetik majd más elővárosi, illetve vidéki vonalakon is. 

Jelezték, hogy az érintett vonalakon teszt jelleggel vezetik be a kalauz nélküli közlekedést. Az utazás során felmerülő utazási kérdéseket a MÁVDirekt telefonos ügyfélszolgálatán keresztül vagy a MÁV-VOLÁN-csoport új utazástervezőjén az EMMA-n és a MÁV-applikáción keresztül lehet tisztázni, ezek elérhetőségéről is tájékoztatjuk az utasokat - közölte a vasúttársaság.

De legalább nem vonat nélküli járatokat indít.

Tetszett a cikk? Ne maradj le rólunk! Kövess minket Facebook oldalunkon: