Tesztüzemmódban április 7-től elindította kalauz nélküli járatait a MÁV Pilisvörösvár és Rákos között. Amennyiben működőképes lesz a modell a jövőben bevezetik majd más elővárosi, illetve vidéki vonalakon is.
A dolog érdekessége, hogy így ezeken a kalauz nélküli járatokon a mozdonyvezetőre hárul majdnem minden feladat, amit a kalauzok végeztek el a korábbiakban. Intézkedniük kell ha műszaki rendellenesség történik, segíteniük kell, ha rosszul lesz egy utas, ők kezelik majd a kerekesszék-emelő berendezéseket, és kizárólag ők figyelik majd, hogy a le és felszállás befejeződött-e, hogy zárják az ajtókat.
A jegyeket ezután szúrópróba szerűen ellenőrzik majd az említett szakaszon, amennyiben nem rendelkeznek azzal május 5-ig 2600 forint pótdíjat számolnak fel, utána viszont 25 ezer forintra nő a büntetés összege. Plusz természetesen az eredeti jegyárat is ki kell fizetni.
Félő, hogy szegény mozdonyvezetőre annyi teher hárul, hogy emiatt is késhetnek majd a járatok....