2022. 09. 30., Péntek, 14:00

Jelenleg ez a 10 legkedveltebb kaposvári étterem a Tripadvisor szerint

A Tripadvisor, a világ legnagyobb utazási oldala a szállások mellett az éttermekkel kapcsolatban is támpontként szolgál ha egy idegen városban járunk. A Kaposvárra látogató turisták - na és persze a helyiek is - előszeretettel használják és hagynak értékeléseket, így megtudhatjuk, melyek a legnépszerűbb vendéglátóhelyek. 2019-ben már szemléztük a kaposvári sorrendet, kíváncsiak voltunk mi változott azóta.

Az értékeléseket csekkolva nagyon szembeötlő, hogy míg néhány éve még a magyar nyelvű kommentek voltak többségben, mostanra szinte kizárólag angol nyelvűeket olvashatunk. Ennek talán az az oka, hogy itthon azóta népszerűbb lett a Google értékelés, míg a külföldiek továbbra is a Tripadvisort részesítik előnyben. A hazai túlsúly egyébként meglátszik a Google rendszerben hagyott értékelések számában is, mely sokszorosa a Tripadvisore-énak. Mégis, utóbbi jóval hitelesebb, mivel a felhasználói részletesebb és jobban átgondolt véleményeket hagynak maguk után.

Érdemes tudni, hogy a rangsor felállításánál a Tripadvisor nem csak a kapott pontszámokat, hanem az értékelések számát is figyelembe veszi a nagyobb hitelesség jegyében, így előfordulhat, hogy egy alacsonyabb pontszámot elérő, de több értékeléssel rendelkező étterem előkelőbb helyen tanyázik a sorban mint magasabb pontszámmal rendelkező "versenytársa".

Amit még fontos megjegyezni, hogy egy burgeres/pizzéria nyilvánvalóan nem esik egy kategóriába egy klasszikus étteremmel, az értékelés mindig az adott helytől elvárt élményekről és előzetes elvárásokról szól. A lista nem teljes körű, és nem feltétlen tükrözi a valós sorrendet, hiszen azok az éttermek, melyek nem rendelkeznek kellő számú értékeléssel, egyáltalán nem, vagy csak hátrébb sorolva szerepelnek a listán.

Bár nem minden étteremhez tartozó aloldalon található friss értékelés, felsorolásunkban a legújabbakból szemezgettünk.

1. Gecco / 4.5 / 72 értékelés alapján

"Nagyszerű mexikói ételek elfogadható áron

Késői családi ebédre érkeztünk. A hely egy igazán szép utcában van, nagy fák árnyékában. Az étel nagyon jó és ízletes volt, az adagok hatalmasak. A kiszolgálás gyors és figyelmes volt. Az autentikus mexikói ételek nagy választékát kínálják, nagyon elfogadható áron. Házi limonádékat és néhány kávékülönlegességet is kínálnak. Összességében nagyon élveztük, és remek ebédet kaptunk."

2. L'altro / 4.5 / 29 értékelés alapján

"Erősen ajánlott!

Megfelelő és minőségi kiszolgálás kiváló ételekkel és italokkal. Benyomásaink teljes mértékben igazolták a chef-tulajdonos küldetését. Több mint 30 éves tapasztalattal rendelkezünk az olasz konyháról a helyszínen és Magyarországon, úgy gondoljuk, hogy ez az étterem a legjobbak közé tartozik, ahol eddig jártunk. Nagyon ajánlott!"

3. Hansdonner / 4.5 / 28 értékelés alapján

"Nagyszerű sör, remek hely inni!!!
Szeretem a jó sört, ezért úgy döntöttem, hogy a meglátogatom ezt a helyet. Egy igazán szép hely, jó légkör és környezet, kellemes és segítőkész személyzet és mindennek tetejében... kiváló válogatás minőségi kézműves sörökből. Első alkalommal kipróbáltam néhány sört, második látogatásomkor még néhányat. A következő látogatásaim során pedig még több sört ki fogok kipróbálni. Minden sörbarátnak ajánlom, hogy próbálja ki ezt a helyet."

4. Corso / 4.0 / 75 értékelés alapján

"Egy jó étkezés
A belvárost élvezve futpttunk bele ebbe az étterembe. Népszerűnek tűnt, jó kültéri terasszal, ezért úgy döntöttünk, hogy ott eszünk. A személyzet barátságos volt, a kiszolgálás gyors, nagyszerű csapolt sör. Összességében jó élmény volt."

5. La Pergola / 4.0 / 31 értékelés alapján

"Szép hely, jó étel és barátságos személyzet
Nemrég itt ebédeltünk, kellemes élmény volt. A személyzet barátságosan fogadott minket, és elkísértek minket egy fedett udvarra, tele vendégekkel. Ez mindig jó jel a hét közepén, ebédidőben.

Megkaptuk a menüt, és egy főételt is választottunk. A feleségem finom garnélástésztát kapott. Nagy tányér volt, de csak négy-öt garnélarákkal rajta, amit kicsit kevésnek találtunk. A Tournedos Rossinim kiváló volt. A kiszolgálás gyors és barátságos volt."

6. Trattoria / 3.4 / 65 értékelés alapján

"Egy "Ok" hely

Ebben az étteremben vacsoráztunk, az élményt átlagosnak értékelnénk. A teraszon ültünk árnyékban, az étlapokat egy barátságos pincér hozta. Eddig jó.

Kezdetnek garnélarák volt salátával, ami egy hatalmas salátának bizonyult néhány garnélával. A feleségem által rendelt marhatartár finom volt, bár a hús nagyon sötét színe nem volt igazán hívogató. Főételként Tournedos Rossinit rendeltünk. A hús jó minőségű és jól elkészített volt. Ennek a vacsorának a legnagyobb csalódása a pizza volt. A 76-os számú pizzával nagyok voltak az elvárásaink, de a tészta kissé kiábrándító volt: inkább kenyér, mint pizzatészta.

Szép hely, jó kiszolgálás, átlagos étkezés. Dióhéjban ennyi."

7. Memoriae / 4.5 / 7 értékelés alapján

"Memoriák memorizálása
Szép hely ebédre vagy kávéra. A személyzet nyugodt és kedves, a minőség a legjobb a környéken. A belső és a külső furcsa, de barátságos hangulatot sugároz.
Itt akár éjszaka is lehetne bulizni!

Nem a legolcsóbb, de mindenhez közel van, miközben egy elegáns, de nem zsúfolt helyen étkezhetsz."

8. Texas burger / 4.0 / 21 értékelés alapján

"Megfelel az elvárásoknak!

Feleségemmel és négy gyerekemmel látogattam meg. Az étel nagyszerű volt, az adagok olyan nagyok, hogy végül egy hamburgert elvitelre kértünk. Teljesen elégedettek voltunk az ételek minőségével és a kiszolgálással."

9. Attalai Halászcsárda / 5.0 / 5 értékelés alapján

10. Lagom / 4.0 / 15 értékelés alapján

"Nagyszerű étterem finom ételekkel

Nemrég ebédeltünk az étteremben a barátainkkal. Az elhelyezkedése nagyon jó, közel a központhoz, de elég messze ahhoz, hogy élvezzük a békét és a természetet. Az étterem kialakítása nagyon szép, tiszta és egyszerű. Az étel nagyon finom, több mindent kipróbáltunk a menüből, és mindannyian elégedettek voltunk."

A 2019-es lista óta jelentősen változott a sorrend, miközben éttermek szüntek meg és nyitottak ki. A Corner étterem megszűnésével a Gecco vette át az első helyet, amit azóta is stabilan tart. A Corso és a Trattoria kissé visszacsúszott a listán, a Hansdonner viszont feljött a harmadik helyre. A La Pergola 3 év múltán is az 5. helyen tanyázik, a város legújabb étterme, a Memoriae a 7. pozícióig küzdötte fel magát a nyitás óta. Az Attalai Halászcsárda egyetlen nem kaposvári helyként szerepel a 10-es listán, a burgeres vendéglátókat pedig a Texas képviseli. Bár a Lagom minőségére nézve talán előkelőbb helyezést érdemelne, a Tripadvisor listáján "csak" a 10., ez az értékelések számának növekedésével biztosan magasabb pozícióra váltható.

Neked mi a véleményed ezekről a helyekről? Netán máshol találtad meg a kedvenced?