Ez már tényleg egy valódi lépés a fenntarthatóság felé.
Még mindig hódít a turkálás és a ruha csere-bere, nem csoda, hiszen egyre fontosabb az emberek számára a környezetvédelem. Rengeteg cég termékeit érte negatív visszhang, miszerint csak úgynevezett greenwashing, amit csinálnak, miközben műanyagba csomagolt bambusz fogkefét áruénak, vagy a fast-fashion márkák is csak emiatt ülnek fel a környezetvédelmi hullámra. Úgy néz ki a H&M most egy tényleg jó lépésre szánta el magát.
A cég 12 darabból álló biopamut kollekciót dob piacra az Egyesült Államokban májusban, a termékek pedig 4,99 és 17,99 dollár között mozognak majd. A kollekcióban többek között olyan babaruhák jelennek majd meg, mint felsők, kabátok, sapkák és takarók.
Abigail Kammerzell, a H&M egyesült államokbeli fenntarthatósági vezetője elmondta, hogy minden cikk 100%-ban biológiailag lebomlik, beleértve a minták ruházati nyomtatásához használt pigmenteket is.
A ruhákon semmiféle fém díszítés vagy gomb sem lesz, természetesen így baba-biztos is lesz, emellett pedig a komposztálás során sem kell attól tartani, hogy valamelyik része nem bomlana le. Az első lebomló ruhakollekciót így akár a saját, otthoni komposztba is helyezhetjük. A svéd cég több mint 4000 üzlettel rendelkezik a világon, ezért számukra is fontos, hogy olyan szerepet töltsenek be, amivel vezető szerepet vállalhatnak a fenntarthatóság terén.
2018-ban nagyjából 17 millió tonna textilhulladék keletkezett csak az Egyesült Államokban a kiselejtezett ruhákból.