Százból csak ketten adnának ötöst az oktatási rendszer teljesítményére.
Százból csak két 15-29 éves értékeli ötösre a magyar iskolarendszer színvonalát, 17 százalékuk négyest, 45 százalékuk pedig egyest vagy kettest adott – derült ki a Bíró-Nagy András és Szabó Andrea által készített Magyar Fiatalok 2021 című tanulmányból. A fiatalokhoz közel álló pontrendszerrel, egytől ötig terjedő skálán kellett értékelniük a hazai iskolarendszer minőségét és színvonalát, így a vizsgált korosztály szerint 2,54 lett az átlageredmény – írja az Eduline.
Az adatokat megvizsgálva arra jutottak, hogy nem az életkor, a lakhely vagy a nem számít az oktatásról való vélemény kialakításánál, hanem főként a politikai hovatartozás. A kormánypárti szavazók ugyanis lényegesen jobbra (2,98 átlagpont), az ellenzék hívei pedig lényegesen rosszabbra (2,33 pont) értékelik a magyar oktatás színvonalát. A visegrádi országok fiataljai közül a magyarok a legelégedetlenebbek.
A magyar fiatalok kritikusak az iskolarendszer színvonalát illetően. Ennek hátterében az ideológiai, illetve politikai beállítódás áll. A politikai polarizáció eredményeként egy ellenzéki és egy kormánypárti fiatal merőben másként látja az oktatás színvonalát - áll a tanulmányban.
Azt is megvizsgálták, hogy mennyi időt töltenek tanulással a magyarok: a cseh, a lengyel és a szlovák tanulókhoz/hallgatókhoz hasonlóan átlagosan két és fél órát szánnak rá. Ami talán aggasztóbbnak hangzik, bár ma már nem furcsa, hogy ennél jóval több időt töltenek a közösségi oldalakon, főként TikTokon vagy Instagramon.
A kutatásból az is kiderült, hogy a magyar fiatalok nagy többsége az EU-ban képzeli el a jövőjét.