A Best Global Brands 2020 készítői a különböző márkák aktuális értékét vizsgálják. A technológiai szektor szárnyalása idén továbbra is töretlen, az Apple, az Amazon és a Microsoft is egyre csak nő és nő, de egyre több szektorbeli követel helyet magának a 30-as listán.
Az Apple 2012 óta a világ legértékesebb márkája, idén már 323 milliárd dollárra taksálják, ami 38%-os növekedés tavalyhoz képest. A tavalyi harmadik helyről a másodikra ugrott az Amazon, amelynek márkaértéke 60 százalékkal, 200,7 milliárd dollárra emelkedett. A negyedik helyről a harmadikra jött föl a Microsoft, a márka értéke 53 százalékkal, 166 milliárd dollárra nőtt. A tavalyi második helyről a negyedikre csúszott vissza a Google, márkaértéke 1 százalékkal, 165,4 milliárd dollárra csökkent.
A közhelyt, hogy a gazdagabb cégek folyamatosan még gazdagabbak lesznek, kiválóan példázza a százas lista, melynek első tíz cége adja a mögöttük lévő kilencven másik márkaértékének felét.
A százas listára először került fel az Instagram (19. helyezéssel, 26,1 milliárd dolláros márkaértékkel), a YouTube (30. hely, 17,3 milliárd dollár) és a Zoom (100. hely, 4,48 milliárd dollár).
A százas listán a Spotify lépett előre a legnagyobbat, a tavalyi 92. helyről a 70-ikre, márkaértéke 52 százalékkal, 8,4 milliárd dollárra nőtt. A második legnagyobb kiugrást a Netflix érte el, a lista 41. helyére került a tavalyi 65-ről, márkaértéke 41 százalékkal, 12,67 milliárd dollárra emelkedett.
A százas rangsorban szereplő cégek együttes márkaértéke 2336 milliárd dollár, ami 9 százalékkal több tavalyhoz képest.