2020. 06. 30., Kedd, 13:36

Volt ám pánikvásárlás - Kétszer akkorát nőtt a magyar kiskereskedelem a járvány alatt, mint az európai átlag

A Nielsen negyedéves felméréséből kiderült, hogy Európában Magyarországon növekedett a második legnagyobbat a kereskedelmi bevétel a járvány alatt, 17,7 százalékot, nálunk többet csak a törökök tudtak felmutatni.

Ez már meg sem lep minket hiszen Kaposváron is telis-tele volt üres polcokkal az összes bolt, hiszen amint beköszöntött a koronavírus okozta pánik, mindenki rohant a boltokba és felhalmozta otthon a wc papírt, a lisztet, az élesztőt és társait. Még mindig nem nagyon tudtuk túltenni magunkat a történteken, de lényeg, hogy túl vagyunk rajta.

Az élelmiszer eladások 12,3 százalékkal bővültek, míg a vegyiáruk eladásának növekedése 17,3% volt az első negyedév alatt. A Központi Statisztikai Hivatal adatai tavaly itt csupán 10,2 százalékot mutattak, nem is csoda, hogy minden korábbi adatot megdöntöttek. Kovács Gergely, a Nielsen ügyfélkapcsolati vezetője szerint:

A piaci szereplők számára egy sor nehézséget – kapacitáshiányt, elővigyázatossági intézkedések szükségességét, az online vásárlás iránt megugró igényt – is hozó járványhelyzet minden országban a gyors és nagy volumenű beraktározás felé terelte a fogyasztókat.

Még szerencse, hogy már mindent tudunk venni a boltban és vége a veszélyhelyzetnek.

Tetszett a cikk? Ne maradj le rólunk! Kövess minket Facebook oldalunkon: