2017. 09. 18., hétfő, 11:17

Szombaton nagyon meleg autók lepik meg a Kossuth teret!

Szeptember 23-án több mint száz veteránautó és különleges youngtimer indul Székesfehérvárról Balatonlelle felé. A 300 km hosszú, változatos útvonalon tizenkét ügyességi feladat is vár a résztvevőkre a navigálás mellett. Kaposvárra 13 órakor érkezik a 105 résztvevő, egészen 14:30-ig táthatjátok rájuk a szátokat.

A Total Chrono Classic túraverseny az Oldtimer Szuperkupa, Magyarország legnagyobb veteránautós túraverseny-sorozatának utolsó futama, ahol a gyönyörűen restaurált és műszakilag kiváló állapotban lévő autók nem csak kiállításszerűen láthatók, hanem működés közben hallhatóak, „érezhetőek”.

 

 

Útvonal

Minden évben más az útvonal, izgalmas helyszínekkel bővül idén is a túra. A díszes fehérvári start után Fejér és Tolna megye útjait érintve kanyarodnak az autók a somogyi dombok felé, érintik a dégi kastélyt és Tamásiban a fürdőt, majd Kaposvár főterén töltik az ebédidejüket. A megyeszékhely környékén még kalandoznak egy kicsit, Bonnyán a halastavaknál kifújják magukat, Szántódpusztán pedig teljesítik utolsó ügyességi szakaszukat, majd befutnak a jachtkikötőbe Balatonlellén BL befutó előtt.

 

 

Túraverseny

A túra keretein belül zajló verseny nem a gyorsaságról szól, a résztvevőknek mindenütt előírt időpontokat, átlagidőket és - sebességeket kell a KRESZ szerint betartaniuk. Az autóban ülő páros - vezető és navigátor – tökéletes összhangban kell együttműködjenek egymással, az autóval, és mechanikus stopperórájukkal; hiszen az ügyességi szakaszokon az előírt szintidőt századmásodperc pontossággal kell teljesíteniük! Minden századnyi eltérés (akár korábban, akár később érkeznek a feladat végéhez az előírtnál) egy hibapontot jelent – a győztes pedig az lesz, aki a nap során a legkevesebbet gyűjti be ezekből. A sportélmény mellett a fő cél egy kellemes autózás az ország egyik legszebb vidékén, csodás környezetben.

 

 

Résztvevők

A túrán sokféle márka képviselteti magát a különböző kategóriákban, ma is létező, de letűnt márkák is szerepelnek a rajtlistán 1954-től 1998-ig: Alfa Romeo, Austin Healey, BMW, Chevrolet, Citroën, Dodge

Ferrari, Fiat, Ford, Jaguar, Lada, Lincoln, Maserati, Mercedes-Benz, MG, NSU, Opel, Peugeot, Porsche, Renault, Rolls Royce, Skoda, Volkswagen és Volvo is lesz az indulók között. Jellemző a hazai versenyek színvonalára, hogy több osztrák és cseh párosok is vállalták a hosszú utazást a túra kedvéért tovább színesítve a mezőnyt.

 

Néhány különleges résztvevő

 

Mercedes-Benz 300 SL - 1954

A 300 SL, művésznevén a "sirályszárnyú" vagy "Gullwing" modellt 50 autós újságíró, konstruktőr és egyéb szakember 2000-ben az évszázad sportkocsijává választotta a Motor Klassik c. elismert veterános szaklap által tartott szavazáson. Ebből a példányból tíznél kevesebb készült, mert az úgynevezett "rudge" kereket és az 5 sebességes váltót csak kevés darabszámmal gyártották. Tulajdonos tudomása szerint az autót az USA-ban versenyekre használták, egy ilyen során a '80-as években összetörték. Azonban 2013-ban alapoktól kezdve teljesen felújították és azóta eredeti állapotban pompázik.

 

 

Lincoln Continental Mark IV. - 1974

A típust 1972-1976-ig gyártották, a Ford Motor Company luxus autója volt. Az autó teljesen eredeti kívül és belül egyaránt, igazán jól megőrizték az utókor számára és jelenlegi tulajdonosa is nagy becsben tarja. Ez a példány a legmagasabb szintű és legritkább Gold Luxory Group felszereltséggel készült, így ma is könnyen vetekszik a luxusautók felszereltségével. A 7500 ccm-s motorja lágyan és finoman jár, futóműve hangtalanul suhan az úton.

 

Volkswagen T1 Samba – 1962

1949-ben gördült ki a gyár kapuján az első Transporter, hivatalos nevén a Typ2. Mivel hajlított üveget még nem tudtak gyártani, ezért kettéosztották a szélvédőt és így alakították ki az áramvonalas elejét az autónak. A Transporter különleges DeLux személyszállító változata a 23 ablakos Samba.

 

Renault R5 Turbo - 1984

Mindössze 3575 darab készült a 80-as évek méregzsákjából, amelyeket alapvetően a rallyversenyek homológizációs darabszáma miatt készítettek. Az eredeti 5-ös Renault-ban a motor az autó orrában helyezkedett el, de ebbe a Turboba már középmotoros felépítés és gyakorlatilag minden elemében a versenycélokat szolgáló alkatrészek kerültek. A típus több vb futamot nyert Jean Ragnottival és Magyarországon is bajnoki címhez segítette örökös bajnokunkat, Ferjáncz Attilát dr Tandari Jánossal az oldalán.

 

Tetszett a cikk? Ne maradj le rólunk! Kövess minket Facebook oldalunkon: