2016. 01. 20., Szerda, 17:23

Egy kaposvári fodrász meghökkentő tapasztalatai egy belvárosi fodrászatban

Mióta elindult MELÓS SZTORIK rovatunk, illetve több történetet közreadtunk csalódott vagy átvert olvasóinktól, egyre több levél érkezik hozzánk hasonló témákban. Mivel kiemelt fontossággal kezeljük leveleiteket, ezt az újabb történetet is közreadjuk, ezúttal a küldő hölgy szavaival. Egy nívósnak mondott belvárosi fodrászatról osztotta meg velünk tapasztalatait, az egyébként szintén fodrász olvasónk:

"A szempilla botrány után kapva éreztem az alkalmat hogy ami már bosszant egy ideje megfogalmazzam. Talán a kezdetektől követem a legnagyobb közösségi portálon ezt a nagy márkanév alatt futó szalont. A beharangozása nagy hangot adott, a megnyitó szint úgy. Aztán sorra jöttek a képfeltöltések. Csak tátott szájjal szörnyűlködtem. Nem hittem a szememnek. Levettem a követést hisz fodrász létemre nem mérvadó mások munkájának véleményezése így nem is posztoltam akkor még semmit. Majd nyáron egy gyorsan érkezett buli ajánlat kényszerített arra hogy beugorjak, hisz bejelentkezés nélkül fogadnak. Beértem a szalonba, alig köszönt valaki. A körmös lány dolgozott, a két másik fodrász szint úgy.

Leültem és vártam. 5-10perc kellett mire az egyik odalépett étellel a szájában csámcsogva hogy mit szeretnék, mondtam hogy csak egy gyors mosás szárítást. Mire a hölgy válaszolt: -akkor majd a másik kolléganő megcsinálja mert nekem megy a buszom.

- mondom oke... De a másik hölgy még dolgozott egy vendégen. Kérdeztem mennyit kell várnom mondta hogy egy 10 perc. Rendben ültem tovább és vártam, majd 20 perc elteltével megkérdeztem mennyi idő még, mert kimennék a boltba üdítőért. Mivel még egy vizes blokk sincs náluk, pedig a közel 100nm-en csak elférne, főleg nyáron. Mondta menjek nyugodtan. További 10 perc után visszaértem még mindig nem volt kész. Majd befejezte 5 percel később, a végeredménytől már kerekre nyitottam a szemem. Reméltem ennél rosszabb már nem lehet. Pedig hideg zuhanyként ért a hajmosás, ami abból állt hogy a fejem teteje át lett "simogatva". Szegény vendégek..gondoltam magamban. 2 perc alatt be is fejezte, aztán leültem a székbe. Rákent 4 féle hajfénykrémet. Nem értettem az okát de nem szóltam és azt sem fedtem fel hogy fodrász vagyok. Beszélgetésbe elegyedtem vele, hogy legalább a gondolataim ne azon járjanak milyen hajas az a kefe amivel szárít. És hogy már a fejem közepénél tart és még vizes a tarkómnál a haj. Kiöntötte a szívét lelkét mert elég egyértelmű kérdéseket tettem fel. A nálam kétszer olyan idős fodrász hölgy már már pityergett. A közel velem egy idős nem szakmabeli egyetemista srác, aki vezeti az üzletet ígérte munkafelvételekor a szolgáltatásokhoz kapcsolódó tovább képzést, hisz még ez a hölgy sem tudta mi az a steam pod, és azt sem hogy kell használni. Elmondta a hölgy ez a képzés és ahogy sok más is nem valósult meg. A bérek kifizetéséről ne is beszéljünk.

Másnap moshattam hajat mivel se formája se tartása nem volt és a munkáért kifizetett több ezer forintot is irreálisnak tartottam pedig igen neves szalonokban dolgoztam Budapesten, szóval az árakhoz hozzá vagyok szokva, de ezzel egyidejűleg a profizmushoz is.

Az alábbi képek hibájára is felhívnám a figyelmet, a hajhosszabbítás a kinézete alapján valószínűleg többet árt mint használ, lyukas, nincs összevágva és gondolom nem is 2 forintot fizettek. A festés foltos, és a sárga csíkot végképp nem értem.

Ár-Érték arányban nulla! Nálam leszerepeltek. És sajnálom a sok vendéget akiket napról napra csapnak be az akciós árakkal, hisz a végeredmény még ahhoz az árhoz sem méltó."

Megkerestük a fodrászatot is, hogy ők is hozzá tudjanak szólni a dologhoz, de nem kommentálták az észrevételeket.

FRISSÍTVE:

A cikk megjelenése után megkeresett minket a szalon vezetője, aki a következő megjegyzéseket fűzte a történtekhez:

" Vendégkörünk folyamatosan bővül! Az üzlet nyitásánál a marketing költségek szűkösek voltak, így a "nagy beharangozás" sem állja meg a helyét ilyen formában. Az a pár apró és alacsony összegű hirdetési felület, melyet nyitáskor kibéreltünk, egyáltalán nem hozta a várt eredményt, szinte hatástalan volt, így ezt kizárólag - ahogy az a levélben is megfogalmazta az illető -, hely-és/vagy környékbéli konkurencia lehetett. Ha logikusan belegondolunk, annyira nem kapják fel az emberek a fejüket, ha nyílik egy fodrászat, hiszen a környéken is minden sarkon találkozhatunk fodrászattal. 


Valóban bejelentkezés nélkül működünk, de ez egyetlen helyen sem azt jelenti, hogy ha valaki megérkezik a szalonunkba, akkor egyből sorra kerül. A leírtak alapján mindenki dolgozott, így munkájukat nem szakíthatták félbe. Ha valóban csámcsogva ment oda, akkor az tényleg nem etikus, én a vendégtérben való étkezést személy szerint tiltom, kizárólag az öltözőben ehetnek. A Munka Törvénykönyve szerint, a dolgozóknak kötelezően minden órában szünetet kell tartaniuk, illetve a munkarendet is szigorúan betartjuk! A munkatárs azért ment el, mert lejárt a napi munkaideje és másnap is jött dolgozni, míg a másik kolléga ottmaradt túlórázni a kedves hölgy miatt, így ebből adódott ez a szituáció. Záróra közeli időben sajnos nem tudjuk másképp megoldani.

A munkával kapcsolatosan pedig a „steam pod” szó egybeírandó, tehát Steampod, mely a L’oréal-Rowenta közös fejlesztésű gőzölős hajvasalója. A hozzá való krémek és pakolás pedig a vendég által kért Steampod hajszerkezet regeneráló kezelés részét képzik! Itt a „4 féle hajfénykrémet” állítás megint nem valóságos. A kezelés során speciális, a kezeléshez tartozó keratinos samponnal először gyorsan átöblítjük a fejet, ezt követően 10-15 perces keratin pakolást kap a haj, majd ismét lemossuk. Majd a haj egészségügyi állapotától függően (károsult v egészséges) hajat egy speciális keratinos krémmel átkenjük, utána pedig egy olajos állagú ápolót masszírozunk a hajba és a gőzölős vasalóval bejuttatjuk a hatóanyagokat a hajszálakba! Tehát ezen kijelentés is több sebből vérzik a hölgy részéről! Ez szimpla hajszerkezet regenerálás, egyáltalán nem feltétel, hogy másnak egyenes hajjal keljen fel az illető egy hosszú éjszakai buli után.

Valóban nem vagyok szakmabeli (fodrász), de ez nem zárja ki a gördülékeny működést és minőségi munkavégzést a munkatársak részéről! Tény, hogy így bizonyos esetek nehezebben kontrollálhatóak, de ez már legyen az én gondom, hogy mivel oldom meg, ne pedig a „kedves” fodrászhölggyé! Az egyik hajhosszabbítós képnél hibásan jelenítettem meg egy még munka alatt álló hajat a nem hozzá tartozó szöveggel, a megjelenést pedig utólag nem tudtam szerkeszteni, így ez valóban félreértést okozhatott, hibáztam ebben!

A fodrászhölgy pedig a nyitástól számítva a mai napig nálunk dolgozik, decemberben egy autót is vásárolt és rengeteg szakmai tapasztalatot szerzett, a termékismeretektől a személyes kapcsolatokon át a szakmai tapasztalatokig. Úgy érzem, ha ennyire elégedetlen lenne és pityergés kerülgetné minden nap, akkor már nem dolgozna velünk, de itt van velünk, úgy hogy saját részről is van egy pici fodrászüzlete, tehát ha rossz lenne neki itt, nincs ránk szorulva és nem kényszerből van itt továbbra is!

Az ígért képzésekkel pedig folyamatosan mennek, igaz nem tud mindenki minden képzésben részt venni, időponttól, kapacitástól és az anyagiaktől függ! Most január 30-án például egy egész napos szalontréningünk lesz minden munkatársnak!

A „vizes blokknak” pedig ott a mellékhelyiség, melyet vendégeink is használhatnak! Különben ásványvízzel és kávékkal is megkínáljuk vendégeinket. Nem ritka, hogy valaki caffé lattét kér mézzel, természetesen erre a vendégünk! :)

Ezt én teljes mértékben hitelrontásnak tartom! Bizonyos eseteknél hibázunk, mert mi sem vagyunk tökéletesek, és ezzel tisztában is vagyok, de igyekszünk napról-napra a legjobb minőséget nyújtani a legjobb ár-érték arányban, így ennek megfelelően, ha valamit elrontunk vagy nem a kívánt eredmény sikerül(ne), azonnal díjmentesen korrigáljuk!"

Ha vásárlóként, vagy munkavállalóként neked is vannak negatív tapasztalataid, írj nekünk a 74nullanulla@gmail.com-ra!

Tetszett a cikk? Ne maradj le rólunk! Kövess minket Facebook oldalunkon: