Az internetezők 72%-a hallott már róla
A 18-59 éves, internethasználó lakosság 72 százaléka hallott már a Black Friday-ről. A korcsoport 22 százaléka tervezi is, hogy vásárol, a felmérés szerint elsősorban a 18-39 éves, felsőfokú végzettségű, budapesti és közép-magyarországi, illetve kelet-magyarországi férfiak érdeklődnek.
Vágod, hogy Kaposváron hol futhatsz bele Fekete Péntek akciókba? Hát ITT!
Olcsó számítástechnikai cikkeket veszünk legtöbben, online
Az áruház kiválasztásánál a válaszadók számára a legfontosabb szempont az ár, a széles választék és a garanciális feltételek.
A legnagyobb az érdeklődés az elektronikai, ezen belül is leginkább a számítástechnikai termékek, a könyvek, a ruházati és szépségápolási cikkek, valamint a sportszerek és a sportruházat iránt.
A többség, 54 százalék elsősorban online tervez vásárolni, 35 százalékot az online és offline vásárlási mód is érdekli, kizárólag áruházban pedig csak a válaszadók 11 százaléka vásárolna.
Vicces, hogy pont mára esik a "Ne vásárolj semmit nap" is
Idén ugyanarra a napra esik a karácsonyi bevásárlás kezdetét jelentő "Black Friday" akció és a "fogyasztói böjtként" ismert Buy Nothing Day is, azaz a Ne vásárolj semmit nap.
A Ne vásárolj semmit napot először 2004-ben tartottak Magyarországon. Azokban az országokban, ahol a fogyasztói "kultúra" már korábban elhatalmasodott, több, mint tíz éve tartják meg a fogyasztói böjt eme ünnepét. Az idén több mint hatvan országban több százezer ember vesz részt az egynapos vásárlási szünetben.