Zalaegerszeg és Zalaszentiván között található jelenleg egy használaton kívüli körforgalom, aminek egyik ága sem vezet sehova. Az Átlátszó írt bővebben arról a projektről, amelynek a részeként a zalaegerszegi önkormányzat 2023 végére 500 millió forint uniós támogatásból ezt a körforgalmat építtette. A körforgalomra azért volt szükség, mert a szállítmányozással foglalkozó Metrans cég konténerterminált és logisztikai központot tervez Zalaegerszegen 15,7 milliárd forintból.
Ez a konténerterminál azonban egyelőre nem épült fel, mert ahhoz vasútfejlesztésre lenne szükség. A magyar kormány még 2021-ben tett ígéretet arra, hogy Zalaszentivántól nyugatra épít egy új összekötő, úgynevezett deltavágányt, hogy a Metrans tehervonatai menetirányváltás nélkül tudjanak észak-déli irányba közlekedni. Ez az ígért vasútfejlesztés azonban még el sem kezdődött, és ezért a teljes projekt áll.
A deltavágányos projektre 2022 őszén kért támogatást az EU-tól az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) a GYSEV-vel közösen. A GYSEV végül 2024 őszén írta ki a kivitelezésre vonatkozó közbeszerzést, eredményt viszont még nem hirdettek rajta.
Az Átlátszót a minisztérium ebben a témában a GYSEV-hez irányította, ahonnan azt válaszolták, hogy még folyamatban van a közbeszerzési eljárás, ezért nem adhatnak több információt. Zalaegerszeg fideszes polgármestere, Balaicz Zoltán szerint az önkormányzat elvégezte a feladatát, de a deltavágány ügyére nincs ráhatása. A Metrans pedig azt írta a lapnak, hogy azért nem tudták elkezdeni a beruházást, mert annak alapfeltétele, hogy megépüljön zalaszentiváni deltavágány. A cég szerint a vasúti kiszolgálás hiányában a terminál működése nem lehetséges.