Sőt ezenkívül számos oktatást érintő kérdésben nem hajlandóak válaszolni.
Múlt héten elstartolt az idei tanév, és bár az elmúlt időszakban kevésbé az oktatás volt a hangsúlyban, az évek óta tartó problémák nem oldódtak meg. Az aHang még augusztusban küldött 13 kérdést az oktatásért felelős tárcának, a Belügyminisztériumnak, hogy megtudják, milyen állapotban indulna a 2024/2025-ös tanév. A civil szervezet azt szerette volna megtudni, hogy:
- mekkora a tanárhiány,
- hány pedagógus dolgozott 2024/2025-ös tanévben olyan tantárgy tanítására kijelölve, amelyhez nem rendelkezett megfelelő szakos végzettséggel,
- az elmúlt tanévben (2024/2025) hány pedagógus vonult nyugdíjba, illetve hány fő pályaelhagyóként távozott a köznevelés rendszeréből,
- milyen volt a tavalyi tanév országos kompetenciamérés eredményei,
- a 2024/2025-ös tanévben hány tanuló került ki a köznevelés rendszeréből lemorzsolódás (a tanulmányok befejezése nélküli távozás) miatt,
- Hány sajátos nevelési igényű (SNI) tanuló tanult állami fenntartású köznevelési intézményben 2024/2025-ös tanévben,
- a 2024/2025-ös tanévben hány iskolában nem teljesült az SNI tanulók számára előírt fejlesztőpedagógiai vagy gyógypedagógiai foglalkozások heti óraszáma,
- Hány állami fenntartású köznevelési intézményben dolgozik jelenleg teljes állású gyógypedagógus,
- a 2024/2025-ös tanévben hány hátrányos helyzetű (HH), illetve halmozottan hátrányos helyzetű (HHH) tanuló tanult állami fenntartású köznevelési intézményekben,
- Hány olyan köznevelési intézmény van Magyarországon, ahol a HHH tanulók aránya meghaladja a 40 százalékot,
- melyek azok a felsőoktatási intézmények amelyek a 2023/24-es és 2024/25-ös tanévben állami köznevelési intézmények fenntartását vették át vagy kezdeményezték annak átvételét,
- hány állami fenntartású köznevelési intézményben nincs egyetlen klímaberendezéssel felszerelt tanterem sem.
A Belügyminisztérium, amely alá az egész közoktatási rendszer tartozik, konkrétan 13-ból 12 kérdésre megtagadta a válaszadást, mondván, hogy ők nem minősülnek adatkezelőnek. Itt adja magát a kérdés, hogy akkor mégis ki tudná ezt a kormányzaton belül, ha nem az a tárca, amely alá az oktatási hivataltól a tankerületekig tartoznak a háttérintézmények.