2025. 08. 05., Kedd, 13:18

Átvenné a Tesco helyét az Auchan

Új stratégiával és komoly tervekkel készül az elkövetkező évekre a magyarországi Auchan, akik azt tűzték ki célul, hogy megduplázzák piaci részesedésüket az országban, mellyel a harmadik helyre pozicionálnák magukat. Oda, ahol most a Tesco van.

Vincze Géza a Portfolionak adott interjújában elmondta, hogy váltásra van szükség a diszkontok térnyerése miatt:

"A számok egyértelműen alátámasztják a diszkontok térnyerését. 2021-ben 33 százalékos, tavaly pedig már 41 százalékos piaci részesedéssel zártak ezek a láncok Magyarországon. Több folyamat is zajlik párhuzamosan. Egyrészt lokalizálódott a beszerzés, közelebb kerültek a boltok a vásárlókhoz, sok új egység nyílt. Ez az Auchan számára kihívást jelent, bár kiváló árakon, óriási választékban és kimagasló minőségben kínáljuk termékeinket, de hagyományosan fizikailag távolabb vagyunk a fogyasztóktól. Stratégiánk egyik fő eleme, hogy ez utóbbin változtassunk."

A diszkontok tekintetében még jelentős növekedési potenciál van, ha a németországi lefedettséget vennénk alapul, akár duplázódhatna is a számuk Magyarországon.

A magyar Auchan célja, hogy a harmadik helyre kerüljön a magyar piaci rangsorban, megduplázva a piaci részesedését. A harmadik helyet jelenleg a Tesco foglalja el, de a cégvezető szerint ha új boltokat nyitnak, és a meglévő üzletekben növelik az élményszintet nem lehetetlen a feladat. Vincze Géza beszélt arról is, hogy nincs már szükség akkora eladótérre mint régen: 

Valóban látjuk, hogy a 18 ezer négyzetméteres eladótér meghaladja a vásárlók igényeit. Egyszerűen nincs is olyan lokáció, ahol egy ekkora boltot el tudnánk helyezni a városok közepén. A kisebb formátumnak azonban van tere. Erre példa a márciusban nyitott AuchanGO, amely egy teljesen automatizált, 18 négyzetméteres üzlet. Ettől függetlenül persze működik a dunakeszi áruházunk is a maga 18 ezer négyzetméterével, de a kettő között még rengeteg a lehetőség.

Egy 7 éves stratégiát dolgoztunk ki az elmúlt 4 hónapban. A nyitások előkészítése és az Auchan márkanév újrapozícionálása után a cél, hogy Magyarország három legnagyobb kiskereskedője közé kerüljünk és megduplázzuk a piaci részesedésünket. Ehhez több különböző üzletformátummal érkezünk majd. Olyan régiókban nyitunk boltokat a későbbiekben, ahol jelenleg nem vagyunk jelen - mondta Vincze.

Összességében elmondható, hogy az Auchan erőteljes offenzívával készül a magyar piacon, hogy előrébb tudjon lépni a rangsorban, és egy polcra kerülhessen a Spar, a Tesco vagy épp a Coop boltjaival. Kaposvár és környéke pedig máig egy lefedetlen terület részükről, így könnyen elképzelhető, hogy felénk is nyitnak a következő időszakban, akár egy kisebb üzlet létrehozásával is.

 

Te hol tudnál elképzelni egy Auchan boltot Kaposváron?

Tetszett a cikk? Ne maradj le rólunk! Kövess minket Facebook oldalunkon: