Látványos változások történtek a hazai üdítőital-piacon 2024-ben: míg a Coca-Cola és a HELL Energy tovább tudta erősíteni pozícióját, addig a Pepsi gyengülő eredményekkel zárta a tavalyi üzleti évet. A Szentkirályi is növekedni tudott, bár nyereségessége visszaesett a 2023-as üzleti évhez képest.
A belföldi értékesítés nettó árbevételének tekintetében a Coca-Cola és a HELL vitte a prímet a 2024-es üzleti évben. A Coca-Cola 21%-os növekedést produkált: míg 2023-ban 171 milliárdos, addig 2024-ben már 208 milliárd forintos árbevételt sikerült elérniük. A HELL növekedése pedig 25%-os volt, a cég 67 milliárdról növelte 84 milliárdra a bevételét, és a Szentkirályi is közel 38%-kal tudta növelni értékesítését, bár kisebb bázisról indulva, 30 milliárdról 41 milliárdra.
Döbbenetes különbségek a számokban
A Pepsi (Magyarüdítő Forgalmazó Korlátolt Felelősségű Társaság) ugyan szintén növekedett, körülbelül 20%-kal, 51 milliárdról 62 milliárdra, de a jövedelmezőség terén már nem járt sikerrel a többi gyártóhoz képest: a Coca-Cola több mint megháromszorozta nyereségét, adózott eredményük a 2024-es üzleti évben 11 milliárd volt az előző év 3 milliárdjához képest, és a HELL is 28%-kal tudta növelte profitját.