Hegyi Zsolt, a MÁV-csoport vezérigazgatója szerdán a közösségi oldalán közölte, hogy a késési biztosítás vasárnap óta tartó működésével a MÁV-csoport 9600 esetben térítette már vissza a jegyár felét. Három nap alatt tízmillió forintnyi pénzvisszatérítési kötelezettsége keletkezett az állami vasúttársaságnak, ami arra ösztönzi a társaságot, hogy javítsa a menetrendszerűséget, a busz- és vonatközlekedés pontosságát.
Vasárnap óta működik a késési biztosítás, a rendszer első három napján a MÁV-csoport 9600 esetben térítette vissza a jegyár felét – közölte Hegyi Zsolt, a MÁV-csoport vezérigazgatója szerdán a közösségi oldalán. Mint írta, az esetek túlnyomó részében – az applikáción keresztül váltott jegyeknél – ez teljesen automatikusan történt, anélkül, hogy az utasoknak bármit kellett volna tenniük a pénzvisszatérítés érdekében.
Hegyi Zsolt a posztban jelezte, hogy az első napokban felfedeztek, és azóta már ki is javítottak egy apróbb informatikai hibát, amely miatt a késési biztosítások egy részét a jegypénztárakban nem lehetett azonnal érvényesíteni, így az érintett utasokat a központi telefonos vagy e-mailes ügyfélszolgálatukhoz kellett irányítani. Hasonlóan ahhoz a néhány utashoz, aki csatlakozás, illetve buszról vonatra vagy vonatról buszra történő átszállás alatt szenvedett el összességében 20 percet meghaladó késést.