Ahogy arról korábban beszámoltunk a magyar üdítőital-piac egyik legkedveltebb márkája, a Traubisoda, márciusban újra visszatért a boltok polcaira. A márka gyártója, a Márka Üdítőgyártó Kft., a ’70-es és ’80-as évek egyik ikonikus italát hozta vissza a vásárlók számára, ami azonnal hatalmas érdeklődést váltott ki.
Pécskövi Tibor, a Márka Üdítőgyártó Kft. tulajdonos-ügyvezetője az Origo-nak elmondta, hogy április végére az éves tervezett mennyiség felét eladták, de a gyártás és beszerzés képes tartani a magas keresletet. Ennek ellenére sok boltban gyorsan elfogytak a Traubisodák. A hivatalos indoklás szerint a termékek elérhetősége a kereskedelmi láncok igényeitől és terméklistázási szokásaitól függ. Az eltérő rendelési és elhelyezési gyakorlatok miatt előfordulhat, hogy nem minden üzletben találkozunk az üdítővel, de a gyártó mindent megtesz, hogy kielégítse a keresletet.
Vannak olyan láncok, akik gyorsan reagáltak az igényekre és listázták a termékeket állandó szortimentbe, és olyan partnerek is, akik csak úgynevezett in-out akcióban teszik a termékeket, azaz időszakonként 1 hetes akció idejére elérhető a termék. Mivel a terméknek nem volt előélete, ezért sokszor kisebb mennyiséggel tervezték az akciós időszakot, így szinte minden esetben 2-3 nap alatt megvásárolták a fogyasztók a bolti készleteket
A tulajdonos azt is elmondta, hogy egy hónapja kezdtek el szállítani az 1,75 literes PET kiszerelésű Traubisodát három ízben: klasszikus szőlő, cukormentes változat és kékszőlő. A jövőben több kiszerelés is várható: