2023-ban 5,7 év volt az összkésés, ami 2024-re már 6,9 évre nőtt.
Hegyi Zsolt, a MÁV vezérigazgatója közzétette a vasút éves összesített pontossági statisztikáját, amiből többek között kiderült, hogy a MÁV vonatai 2024-ben 6,9 évnyi időt késtek. Ehhez fontos hozzátenni, hogy a vonatok menetideje egy év alatt 181 évvel egyenlő.
A csaknem hét évnyi késés soknak hangzik és gyakorlatilag egy negatív rekord is, de a teljes képet nézve nem olyan kritikán aluli a helyzet. A több mint 1,1 millió személyszállító vonatból közel 893 ezer kevesebb, mint hat percet késett. Fontos szám, hogy 67 656 vonat késett 20 percnél többet - vagyis nagyjából ennyi járat utasainak lehet visszautalni a jegyár felét júniustól.
Az 1,1 millióhoz képest nagyon pici szám, hogy csak 569 vonat késett több mint két órát. Aa éves riport alapján a MÁV vonatai 78,47 százalékban pontosak (az már pontosnak számít, ha egy vonat kevesebb,mint hat percet késik).
„Ez ugyan elmarad a világjárvány utáni években rögzített pontossági adatoktól, ám a vármegye- és országbérletek bevezetése, majd a tarifareform hatására 2024-ben jóval többen és jóval többet utaztak a MÁV-csoporttal, mint korábban: ez jóval nagyobb igénybe vételt jelentett az elöregedő pályahálózatnak és járműállománynak is, így a vonatok pontossága nem változott jelentős mértékben az előző évhez képest” – olvasható az összegzésben.