Az elmúlt hónapok áremelkedése decemberben tetőzött, másfél éve nem történt akkora drágulás a hipermarketekben, mint most, így újra két számjegyű, 10 százalékot meghaladó az áremelkedés, írta a Privátbankár.
A portál által bemutatott adat három hazai hipermarket átlaga: az Auchan, az Interspar és a Tesco egy-egy áruházát járták végig, hogy megnézzék, hogyan alakult 30 élelmiszerből álló mintakosaruk ellenértéke. A mintakosár összetétele egy átlagos családi nagybevásárlást hivatott leképezni.
Az Interspar 9,7, a Tesco 10,3, az Auchan pedig 10,8 százalékkal volt drágább most, mint tavaly decemberben. Az előző hónaphoz képest átlagosan 4,1 százalékkal emelkedtek az árak
– részletezték, és kiemelték, hogy az áremelkedés mindhárom áruházban jelentkezett, nem egyetlen lánc áremelése torzította tehát a képet.
A nagymértékben dráguló termékek közé tartozott a narancslé, a sajt, a liszt, a tojás, az alma, a krumpli és a csirkemell.