Azok számára, akik mindig úton vannak, a hivatalos ügyintézés gyakran időrabló kihívást jelent. A
Digitális Állampolgár alkalmazásnak köszönhetően azonban ez megváltozik. Az alkalmazás
segítségével bárhol, bármikor hozzáférhetünk hivatalos adatainkhoz, és néhány kattintással
elintézhetjük legfontosabb ügyeinket.
Az applikáció különösen azok számára jelent óriási könnyebbséget, akik sokat utaznak, legyen szó
munkáról, kikapcsolódásról vagy családi látogatásokról.
KÖNNYEBB UTAZÁS, OKOSABB ÜGYINTÉZÉS
A Digitális Állampolgár applikáció segítségével, Magyarország területén többé nem kell aggódnunk
amiatt, hogy nálunk van-e a személyi igazolványunk, jogosítványunk vagy más hivatalos
dokumentumunk. A digitális azonosítás lehetőségével rendőri ellenőrzés során egyetlen
gombnyomással igazolhatod magad a telefonoddal. Ez hatalmas előny azoknak, akik gyakran vannak
úton, és nincs idejük vagy lehetőségük folyamatosan papírokat cipelni magukkal.
Az applikáció nemcsak az azonosítást könnyíti meg itthon, hanem számos ügyintézési funkciót is
kínál, amiket akár külföldön is használhatunk. Utazás közben is bármikor foglalhatunk időpontot
hivatalos ügyekhez, például okmányok igényléséhez vagy cseréjéhez, ellenőrizhetjük a személyes és
gépjárműadatainkat, akár erkölcsi bizonyítványt is igényelhetünk néhány perc alatt. Ezzel nemcsak
időt spórolunk, hanem jelentősen csökken az adminisztrációval járó stressz is, hiszen mindent
egyszerűen és gyorsan elérhetünk, akár egy reptéri váróban vagy éppen egy vonaton utazva.
Az alkalmazás ujjlenyomatos és arcfelismeréses belépéssel garantálja, hogy biztonságban legyenek a
személyes adataink, a QR-kódos azonosítás pedig nemcsak gyorsabbá, hanem megbízhatóbbá is teszi
az állami honlapokon szükséges azonosítási folyamatokat. Ez különösen fontos azoknak, akik sokat
mozognak különböző országok között, és olyan megoldást keresnek, amely egyszerre praktikus és
biztonságos.
REGISZTRÁLJ A DIGITÁLIS ÁLLAMPOLGÁR ALKALMAZÁSBA, ÉS ÉLVEZD A DIGITÁLIS ÜGYINTÉZÉS
NYÚJTOTTA KÉNYELMET
2025. január 16-tól az egyszerű egyfaktoros Ügyfélkapu helyett az állampolgárok az Európai Uniós
jogszabályoknak megfelelő, kétfaktoros azonosítást nyújtó Digitális Állampolgár alkalmazás, valamint
az Ügyfélkapu+ azonosítási szolgáltatásait vehetik igénybe. A mobilunkról történő ügyintézés első
feltétele a Digitális Állampolgár mobilapplikáció letöltése és a regisztráció, így akik már letöltötték
az alkalmazást, de még nem regisztráltak, számukra ez mindössze néhány lépést igényel. A Digitális
Állampolgár alkalmazás letöltése után a regisztráció személyesen a kormányablakokban, vagy
digitálisan, 2021. június 23-a után kiadott, aktivált eSzemélyi igazolvány segítségével végezhető el.
A digitális aktiváláshoz az eSzemélyi hátoldalának lefotózását követően meg kell adni a kártyához
tartozó PIN-kódot, majd a telefont a kártyához tartva történik a személyazonosság ellenőrzése. Az
aktiválás után egyből hozzáférhetőek az alkalmazás folyamatosan bővülő, hivatalos ügyintézést
megkönnyítő funkciói.