Mindeközben egyre többen kérik a többi áruházláncot, hogy kövesse a Tesco példáját.
Június 27-től a Tesco minden sajátmárkás egészségügyi és tisztasági betétek, tamponok és menstruációs bugyik árából elengedi az ÁFA-t. Az utóbbi időszak megélhetési válsága sokak anyagi körülményeit megnehezítette, és tovább növelte a támogatásra szorulók számát. Az érintettek közül a nők egy jelentős része még nehezebben tudja fedezni rendszeres kiadásait, így minden forint számít.
Egyre többen írják alá az aHang petícióját is, amelyben arra kérik más áruházláncok vezetőit, hogy vezessék be a Tesco-hoz hasonló tartós árcsökkentést. Tegyenek ők is a menstruációs szegénység ellen, segítsenek ők is a nők mindennapjain.
Ez a probléma nem csupán a fejlődő országokban van jelen, egy 2020-as jelentés szerint minden tizedik magyar nő tapasztalja a menstruációs szegénységet. Emellett kutatások bizonyítják, hogy az Egyesült Királyságban az iskolás lányok közel fele hagyott már ki tanítást a menstruáció miatt, mert olyankor szégyellnek közösségben lenni. A Tesco lépése egy megoldás lehet arra, hogy fellépjünk a probléma ellen. Amennyiben más áruházak is csatlakoznak a kezdeményezéshez, sokkal szélesebb körben javulhat a nők helyzete Magyarországon - olvasható a petícióban.
Mint írják a WHO és az Unicef is felhívta már figyelmet arra, hogy nagyon sok nő nem jut hozzá menstruációs termékekhez, mert nem engedheti meg magának.