Rengeteg ember esetében váratlanul, bármiféle előjel nélkül hajtott végre több tranzakciót is az Apple Pay. Az indokolatlan levonásokért állítólag az Apple a felelős. A probléma szinte az összes bankot érinti, amelyek közül az OTP már felvette a kapcsolatot az Apple-lel. Volt olyan felhasználó, akinél mindössze pár perc alatt 74 tranzakció ment végbe, amelyek során 550 ezer forintot vontak le tőle.
A legtöbb károsult „csupán” pár ezer forintos összeget vesztett de olyan is akadt, akinek a számlája több mint fél millió forinttal lett karcsúbb. Az OTP Bank azt közölte, értesültek arról, hogy több banknál tömeges, indokolatlan terhelések történtek.
„Szakembereink a szükséges intézkedéseket haladéktalanul megtették” – tette hozzá a pénzintézet, amely az Apple-lel is felvette a kapcsolatot.
Egy olvasó elmondta, hogy tőle négy sikeres tranzakció során vontak le nagyjából 12 ezer forintot, de volt két további, sikertelen próbálkozás is, miután csökkentette a kártyáján a limitet. Akadt azonban egy olyan olvasó is, akitől öt perc alatt – 74 tranzakció során 550 ezer forintot vontak le.
Egy másik olvasó így fogalmazott:
Nálam is beindult az Apple levonogatása, 20 percen belül 8 tranzakcióban 80 000 forintot vontak le a kártyámról, mire sikerült letiltani. Az Apple Support oldalán a számlázott tranzakciók közt természetesen egyik sem látszik, az Apple Supportot elérni nem lehet, ütemezett visszahívást tudtam kérni csütörtök délután 2-re. Az OTP szintén elérhetetlen telefonon (nyilván mindenki őket hívja), egy óra várakozás után feladtam.