Az esemény az e-cafe-ban kerül megrendezésre csütörtökön 14 órától.
1995. szeptember 13-a a Magyar Légierő egyik legfeketébb napjaként vonult be a hazai repülés történelembe, miután összeütközött a levegőben a légierő két gépe. A 16-os oldalszámú Szu-22-es hajtóműve az ütközés következtében leállt, az újraindítása sikertelen volt. A gép Kapoly közelében lezuhant, Katona István őrnagy sikeresen katapultált.
A másik gép a 14-es oldalszámú MiG-23UB volt, amelynek az ütközéskor súlyosan megsérült a függőleges vezérsíkja, így a gép oldalkormánya is. A fedélzeten az első ülésben Katovics Balázs százados, hátul Mizsei Mihály százados foglalt helyet. A sérült géppel visszafordultak Pápára, de a leszállóirányra történő fordulás után instabillá vált a gép és lezuhant. A becsapódást nem élték túl a pilóták.
Dr. Katona István, a baleset egyetlen túlélőjének kezdeményezésére alakul meg csütörtökön hivatalalosan is az MHTT középdunántúli repülő szakcsoportja. A vallás-és politikamentes csoport több mint 30 szakmabeli taggal indul, akik fórumokon, konferenciákon igyekszenek majd évtizedes szakértelmükkel megoldásokat találni a modernkori légi hadviselés kihívásaira.
Az eseményen részt vesz többek között:
- Dr. Szenes Zoltán nyugállományú vezérezeredes
- Dr. Hegedűs Henrik elnökhelyettes
- Dr. Hegedűs Ernő alezredes