A Trade magazin kiadta a 2023-as év FMCG-piac kereskedelmi toplistáját, amiből kiderül, hogy melyek azok az üzletek, amelyekben a magyarok a legtöbb pénzt hagyták a tavalyi évben. Nem okozunk nagy meglepetést azzal, hogy a LIDL bizony toronymagasan ver mindenkit.
A dobogón nincs változás, a Lidl elsőségén senki nem lepődik meg, egyértelmű volt, lekörözhetetlen lesz 2023-ban, hiszen közel 400 milliónyira nyitotta az ollót a toplista 2. helyezettjével szemben. Az „ezüstérmes” ezúttal is a SPAR lett, a Tesco forgalma stabilan őrzi 3. helyét.
Dobogón kívüli eredmények
A magyar nagy láncok top hármasa között is hasonló a helyzet olyan szempontból, hogy a két hasonlóan teljesítő COOP és CBA mellett a Reál picike növekedéssel tartja magát. Ugyanakkor a toplista egyetlen sorrendváltozása is itt történt, hiszen tavaly még a Reál mögött állt az Auchan, idén már megelőzte a hazai láncot, az inflációt némileg meghaladó bővüléssel. A toplista végére pillantva hatalmas fejlődéseket látunk a hazai láncok körében.
A 2023. év legjobb eredményét a Napcsillag ecofamily lánc könyvelhette el magának nagyon büszkén, hiszen közel 30%-kal tudott bővülni
A drogáriák egyértelmű szárnyalást mutatnak. Bővülést tekintve akár a dm, akár a Rossmann kiválóságok mind, ahogy, bár sokkal alacsonyabb bázisról indulva, de a Dél-100-nak sem kell szégyenkeznie. Ha külön drogéria toplista is készülne, a Müller a 4. helyen állna bővülési szempontból, de bruttó forgalmát tekintve a 3. a drogériák között.