Redflag, Római Birodalom, lány matek, Barbie, és persze az AI – ezek mentek a legnagyobbat idén a TikTokon.
A TikTok továbbra is a popkultura motorja, a platformnak 2023-ban több mint egymilliárd felhasználója volt.
Többféle lista született arról, hogy melyek voltak az idei év legfelkapottabb TikTok trendjei.
A trendek nagyon fontos szerepet játszanak a TikTok működésében, a felhasználók gyorsan felkapják őket, majd annál is sebesebben lépnek tovább rajtuk.
A TikTok hivatalos éves trendjelentését az Index szemlézte, mi pedig a Vogue Business által legfontosabbnak ítélt TikTok trendlistát néztük át, hogy megmutassuk milyen témák mentek a legnagyobbat idén a felületen.
Tudtad, hogy mérgező a párod?
2023-ban a különböző színű zászlós személyiségelemzés volt az egyik slágertéma.
A redflagek (piros zászlók) olyan viselkedési mintákat takarnak, amelyek árulkodhatnak arról, hogy az adott ember személyisége kellemetlen, kifejezetten mérgező, vagy káros.
Például, ilyen, ha valaki tiszteletlenül bánik egy neki alárendelt személlyel, mondjuk egy pincérrel az étteremben, vagy olyan manipulációs technikát alkalmaz – ami kétséget kelt valakiben, annak érdekében, hogy a célpont megkérdőjelezze a saját képességeit.
A vészjósló jelek kutatását az önjelölt agyturkászok olyan szélsőségekig vitték, hogy már paranoid módon a legapróbb személyiséghibák mögé is mérgező kapcsolatokat jövendöltek.
A lobogós trendet leginkább a párkereséssel és a párkapcsolatokkal összefüggő kontextusokban használták.
A TikTok kiadott egy filtert is, amiből megtudhatjuk a saját véletlenszerű jó, rossz és enyhén unalmas tulajdonságainkat, három kis animált zászló segítségével.
A cég statisztikái szerint 8,5 milliárd nézőt vonzottak be az ilyen témájú videók.
Római Birodalom
A személyiségjegyeknél egy fokkal elvontabb, hogy a TikTok közösségen belül valahogy kialakult egy eszmecsere arról, hogy
a férfiak furcsa módon sokat gondolnak a Római Birodalomra.
Van, aki naponta háromszor gondol az ókori Rómára.
Sok női felhasználót annyira meglepett a felismerés, hogy teljesen átkapcsoltak kutató üzemmódba, és élesben kezdték el tesztelgetni a feltevést a párjukon és a férfi ismerőseiken – miért gondolnak a pasasok ilyen sokszor erre a hatalmas területet uraló, ókori államra.
Szállóigévé vált az „ez az én Római Birodalmam”
kifejezés, amivel a felhasználók arra szerették volna felhívni a figyelmet, hogy valamin/valakin nagyon sokat és visszatérően agyalnak. A trend különböző változatai 2,4 milliárd megtekintést értek el.
Lány matek
A TikTok felkapott trendje, a #girlmath arról szól, hogy a felhasználók mentségeket keresnek arra, miért vásárolják fel a fél internetet és teszik ezt SZINTE INGYEN - írja a Refresher.
A TikTokon nem újkeletű a pénzügyi vagy spórolós kontent műfaja: sokan mutatják meg, hogyan lehet átláthatóan vezetni a kiadásainkat Excelben, hogyan főzzünk kéthéti low budget receptek szerint, vagy milyen szempontok mentén vásároljunk ingatlant.
Ezúttal azonban egy kicsit más jellegű, elég sztereotip trend ütötte fel a fejét: a közel 50 millió megtekintésnél járó #girlmath lényege, hogy
a női TikTok-felhasználók igazolják a saját vásárlásaikat, és sokszor nevetséges okokkal magyarázzák meg, miért éri meg még a hülyének is megvenni egy adott terméket vagy szolgáltatást.
Barbie minden mennyiségben
A Barbie őrület még 2022 szeptemberében kezdett el terjedni a TikTok-on, miután kijöttek az első képek a készülő Barbie film főszereplőiről Margot Robbie-ról és Ryan Goslingról.
De a trend igazából 2023 februárjában robbant be, amikor a #Pink a TikTok top trending hashtage lett,
és a felhasználók Barbie-ihlette ruhákat, kiegészítőket vagy akár recepteket kezdtek megosztani az oldalon.
Júliusban, a film megjelenésekor Nicki Minaj és Ice Spice "Barbie World" című dala a TikTok top trending dalai közé került, szeptemberben pedig a #pinkshoes (rózsaszín cipők) vált felkapottá, amikor az alkotók bemutatták kedvenc cipőiket. A #pinkshoes hashtag mostanra több mint 200 millió megtekintéssel rendelkezik.
AI-trendek
Nagyot mentek azok a trendek is, amelyek a mesterséges intelligenciát (AI) hívták segítségül.
Ilyen volt az iskolai évkönyv trend, ami egy olyan filter, ami a felhasználót egy sztereotipikus,
90-es évekbeli amerikai középiskolai évkönyv szereplőjévé varázsolja.
A sulis fotózás hashtaget 2,6 milliárd felhasználó osztotta meg.
Egy másik AI-t alkalmazó filter is népszerű volt, ami viszont nem a középiskolába repíti vissza a felhasználót, hanem rémisztően valósághűen megmutatja, hogy miként nézünk majd ki idős korunkban. Ezeket a rövid videókat több mint 866 milliószor nézték meg.
Szerintetetek mik voltak az idei év legnagyobb durranásai a TikTokon?