Egyre inkább elterjedt az a gyakorlat, hogy már nem csak november végén, hanem egész novemberben Black Friday leárazásokkal, karácsonyi akciókkal találkozhatnak a vásárlók. A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) ezért már most a vásárlói tudatosságot erősítő kampánnyal, tájékoztató videókkal segíti a fogyasztókat abban, hogyan ne dőljenek be a szezonális akcióknak.
A karácsony előtti időszakban elérhető árkedvezmények rengeteg ember számára jelentenek könnyebbséget és megtakarítást. Az akciókkal azonban természetesen csak akkor nyernek a fogyasztók, ha tisztességes keretek között zajlanak, a vásárlók pedig megfontoltan választanak a kínálatból - olvasható a GVH közleményében. A nemzeti versenyhatóság az elmúlt évekhez hasonlóan idén is tájékoztató kampánnyal, a közösségi oldalain elérhető minivideókkal segíti a magyar fogyasztókat abban, hogy ne érje őket csalódás a szezonális akciók során, vásárlásuk pedig tudatos – lehetőleg környezetileg fenntartható – döntés eredménye lehessen.
A GVH azt javasolja a fogyasztóknak, hogy az akciós termék megvétele előtt feltétlenül győződjenek meg néhány lényeges információról:
- mekkora a megtakarítás mértéke az eredeti árhoz képest;
- ellenőrizzék a kívánt termék, szolgáltatás árát más áruházakban, weboldalokon is;
- ismerjék meg a kedvezmény biztosításának pontos feltételeit, tanulmányozzák a kereskedők általános szerződési feltételeit is;
- ellenőrizzék, hogy a leárazott termék ára valóban kedvezményes-e, beleszámítva az esetleges járulékos költségeket is, mint például a szállítási-, csomagolási- vagy adminisztrációs díj.
Csak okosan!