A TikTok népszerűsége a 8–15 évesek között kiemelkedő, közülük a tiktokozók átlagosan napi 80 percet használják az alkalmazást.
A legfiatalabbak átlagosan csaknem napi 4 órát okostelefonoznak, a tiktokozók pedig átlagosan napi 80 percet töltenek azzal, hogy videókat nézegetnek az alkalmazáson - többek között ez derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság és a Médiatanács friss Médiapiaci Jelentéséből, amit a G7 szemlézett.
A magyar lakosság a tavalyi évben átlagosan napi 3,6 órát töltött internetezéssel átlagosan.
Ez a szám 2019-ben még napi 3,2 óra volt. Az elteét 3 év alatt 49 százalékról 58-ra nőtt azok aránya, akik átlagban napi 3 óránál többet töltenek online. A 15-25 éves korcsoport átlagosan napi 4,8 órát internetezett 2022-ben, miközben az 58 év felettieknál 2,7 óra volt a képernyőidő.
A fiatalok nemcsak jóval többet neteznek, de médiafogyasztási szokásaik is eltérőek a más korosztályokétól - ennek külön fejezetet is szántak a jelentésben.
Eszerint az 1990 után születettek, jóval kevesebbet Facebookoznak már, mint az idősebb internetezők.
Míg a magyar internetezők 95 százaléka használja a Facebookot és csak 39 százaléka TikTokot, a 30 év alattiak kétharmadának le van töltve a TikTok alkalmazás.
A 32 év alatti korosztály online leginkább zenehallgatással és videónézéssel tölti az időt.
A TikTok népszerűsége a 8–15 évesek között kiemelkedő, közülük a tiktokozók átlagosan napi 80 percet használják az alkalmazást.
Egy gyerek a 80 perc alatt átlagosan 160 különböző videót tud megnézni - írja a G7. Több országban megfigyelhető trend, hogy az okostelefonok és a közösségi média miatt nő a mentális betegségek, különösen a depresszió előfordulása és az öngyilkossági kísérletek száma a fiataloknál. Több országban is betiltották a mobiltelefonok használatát az iskolákban, a magyar kormány ugyanakkor idén október kérdésre elárulta, hogy itthon nem terveznek ilyesmit.
Magyarországon az LMP idén tavasszal a TikTok betiltását szorgalmazta a 18 éven aluliak körében.