Persze csak annak, aki nem akarok reklámokat nézegetni. A Meta ugyanis az Európai Unióban bevezeti az Instagram és a Facebook hirdetésmentes és fizetős változatát. A platform ingyenes maradna azoknak, akik elfogadják a személyre szabott hirdetéseket.
Egy felhasználó asztali számítógépén futó Facebook vagy Instagram hirdetésmentes változatáért nagyjából havi tíz eurót (3900 forintot) számláznának, a felhasználóhoz kapcsolódó minden további fiókért pedig körülbelül 6 eurót (2300 forintot) kérnének.
A MOBIL ESZKÖZÖKÖN VISZONT DURVÁN 13 EURÓT (5000 FORINTOT) KÉRNÉNEK HAVONTA EGY FIÓKÉRT, MIVEL FIGYELEMBE VENNÉK AZ APPLE ÉS GOOGLE ALKALMAZÁSBOLTJAI ÁLTAL FELSZÁMÍTOTT JUTALÉKOT IS
A közösségi médiavállalatra idén 390 millió eurós (151 milliárd forintos) bírságot szabott ki az ír adatvédelmi hatóság, arra hivatkozva, hogy a Meta "szerződéses" jogalapra hivatkozva nem küldhet a felhasználóknak az online tevékenységük alapján kiválasztott hirdetéseket. A Meta ez után közölte, hogy a célzott reklámozáshoz a felhasználók hozzájárulását fogja kérni.
A WSJ cikke szerint a médiavállalat közben már fel is vette a kapcsolatot az európai szabályozó szervekkel, hogy az elkövetkező hónapok során bevezethesse az európai uniós felhasználók számára a hirdetésmentes csomagot, amit SNA (subscription no ads) néven emleget.