Jó, tudjuk hogy már évek óta rémisztgetnek ezzel benneteket, de a cím ezúttal nem clickbait, és nem olyan szörnyű a helyzet mint azt elsőre gondolnátok. A legfrissebb hírek szerint ugyanis alapvetően ingyenes maradna mind a Facebook, mind az Instagram, de azok, akik fizetnek, nem látnák a mindent elborító hirdetéseket.
Bevezeti az Európai Unióban a Facebook és az Instagram fizetős felületét a Meta. A tervek szerint az előfizetők cserébe nem látnának reklámot.
A lépés válasz lehet a Meta adatgyűjtési gyakorlatát korlátozó uniós bírósági ítéletekre. A fizetős módszerrel kezelnék ezt a problémát, ugyanis ez alternatívát nyújtana az ingyenes felülettel szemben, amely a felhasználói adatok alapján célzott reklámokkal operál.
A már többször megszellőztetett elképzelések szerint tehát alapvetően ingyenes maradna mind a Facebook, mind az Instagram, de azok, akik fizetnek, nem látnának hirdetéseket az alkalmazásokban.
Ugyanakkor – mint mondták – egyelőre nem világos, mennyibe kerülne az előfizetés, amiként az sem, hogy a vállalat mikor vezetné be az újítást.