Egyre több hírt hallani arról, hogy a rövid videós könyvajánlók képesek egy-egy régebbi vagy új alkotást is a sikerlisták élére juttatni.
A TikTok-ot valószínűleg senkinek nem kell bemutatni, minden bizonnyal azok is hallottak már róla, akiknek nincs letöltve az applikáció és nem töltenek el azzal órákat, hogy pár másodperces videókat nézegessenek. De azt már nem biztos, hogy mindenki tudja, hogy a TikTok-nak óriási hatása van a könyvpiacra is.
A rövid, néhány másodperces videós könyvajánlók segítségével akár régebbi vagy új művek is az eladási listák élére kerülhetnek, ami miatt a könyves iparág egyre inkább kiaknázza az online platform által nyújtott lehetőségeket. A "TikTok sikerkönyv" megjelölés pedig ma már fontos pontként szolgál az olvasók közötti tájékozódásban, de maga a TikTok is számos lehetőséget nyújt a könyvek promóciójára, sőt, még saját könyves díjat is alapítottak idén.
A TikTok-on elérhető könyves tartalmakat összegyűjtő #booktok jelölést eddig becslések szerint több mint 8 milliárd bejegyzéshez társították, amelyeket a felhasználók már több mint 140 milliárd alkalommal tekintettek meg. A könyves tartalmak között rengeteg szórakoztató és oktató jellegű videó található. A Bookline adatai alapján látható, hogy jelenleg a TikTok-on aktívabb a kultúrával foglalkozó közönség, mint a Facebook-csoportokban, a könyves Instagram-oldalakon, vagy más online irodalmi közösségekben, ami főként a platform sajátos jellemzőinek köszönhető.
Ti is kerestetek már könyvre a TikTok-on?