2022. 11. 30., szerda, 13:01

SEOzseni: mi a szerepe a blognak a keresőoptimalizálás stratégiában?

A keresőoptimalizálás egyik alappillére a minőségi blogírás és tartalomgyártás.

Mivel gyakran a kereső motorok jelentik a webhely forgalmának legnagyobb forrását, ez nagyon értékes lehet weboldalunk számára.

Természetesen a blog tartalmainkat is lehet optimalizálni a SEO, azaz keresőoptimalizálás számára és a bejegyzéseink keresőoptimalizálás után javíthatják weboldalunk helyzetét a böngésző találat listájában.

Van néhány tuti online marketing tipp, amelyek segíthetnek optimalizálni a weblapunk helyélt a Google találati listáján.

1. Tervezzük meg a tartalmakat megfelelő kulcsszókutatással

Sok vállalkozás csak a legjobb tippjeit használja arra, hogy olyan témákról írjon, amelyekről úgy érzik, hogy a felhasználókat érdeklik. Nem kell azonban vak találgatásokba bocsátkoznunk, különösen akkor nem, ha kulcsszókutatást végezünk azelőtt, hogy megtudjuk, pontosan mit keresnek a felhasználók.

A kulcsszókutatás a tartalomkészítők és SEO szakértők által használt technika. Segít felfedezni a felhasználókat érdeklő témákat a keresőmotorok keresési adatai alapján, így sokkal hatékonyabbá téve a keresőoptimalizálás stratégiánkat.

Ezután ezeket a kulcsszavakat használhatjuk a tartalmi stratégia megtervezéséhez. Ez biztosítja, hogy olyan témákról írjunk, amelyeket az emberek ténylegesen keresnek, és ez egy nagyszerű módja az elkötelezett közönség kialakításának.

Javasolt a neten fellelhető megannyi kulcsszókutató eszköz használata. Ezek az eszközök általában mélyreható kulcsszóadatokat, versenyelemzést, kulcsszópozíció-követést és rengeteg egyéb hasznos funkciót kínálnak.

 

 

2. Keressünk szemantikus kulcsszavakat a fókusz kulcsszóhoz

Miután elvégeztük a kulcsszókutatást, és felfedeztük a kulcsszóötleteket, ideje kiválasztanunk azt, amelyik a legnagyobb keresési mennyiséggel és alacsony versennyel rendelkezik. Ez lesz a számunkra legoptimálisabb kulcsszó. Ez az a keresőkifejezés, amelyen keresztül a felhasználók a legvalószínűbben a cikkünkre találnak.

Ha az All in One SEO-t, az egyik legjobb WordPress SEO bővítményt használjuk, akkor beállíthatjuk a fókusz kulcsszót a cikk SEO beállításaiban. Ez lehetővé teszi, hogy megnézzük, mennyire hatékonyan használtuk fel a cikkben.

Ezután meg kell találnunk a Latent Semantic Indexing (LSI) kulcsszavakat. Ezek a kulcsszóhoz kapcsolódó keresések.

A legegyszerűbb módja annak, hogy megtaláljuk őket, ha egyszerűen beírjuk a kulcsszót a Google Keresésbe, és legörgetünk a találatok aljára, ahol megjelennek.

A legtöbb ilyen kulcsszót be kell építeni a blog tartalmai közé azért, hogy a legteljesebb tartalom álljon az olvasók rendelkezésére.

Nagyon fontos, hogy ne próbáljuk beleerőszakolni a kulcsszavakat a tartalomba. Ez furcsának tűnhet a felhasználók számára, és a keresőmotorok nagyon jól észlelik a kulcsszótömeget. Releváns tartalmú szövegeket kell írnunk, amiben a kulcsszavaink is szerepelnek.

 

3. Írjunk hatékony blogbejegyzés címeket

A blogbejegyzés címe rendkívül fontos a keresési rangsorolás szempontjából.

Egy jó blogbejegyzés címe relevánsabbá teszi cikket a keresés lekérdezési szempontjából. Ennél is fontosabb, hogy motiválja a felhasználókat, hogy kattintsanak a cikkre, amikor látják azt a keresési eredmények között.

Blogbejegyzéseink címét SEO-barátabbá tehetjük, ha a címben is a fókusz kulcsszót használjuk.

A fókusz kulcsszó megadása mellett az is javasolt, hogy a címsor legyen fülbemászó és kattintható. Ennek az az oka, hogy az organikus átkattintási arány (CTR) fontos szerepet játszik a keresőoptimalizálásban.

Ennek legjobb módja egy címsorelemző eszköz használata. Ez értékeli a címsort, és tippeket ad a címsorok fejlesztéséhez, hogy vonzóbbá és kattinthatóbbá tegyük őket.

 

4. Tegyük szokássá a belső összekapcsolást

Ha már egy ideje blogolunk, elegendő tartalommal fogunk rendelkezni, amelyet szeretnénk, hogy a felhasználók elolvassanak. Belső link használattal új olvasókat küldhetünk régebbi releváns bejegyzésekhez.

A belső linkelés nagyszerű módja annak, hogy kontextuális kapcsolatot alakítsunk ki új és régi bejegyzései között. Azt is lehetővé teszi, hogy releváns hivatkozásokat továbbítson régebbi cikkeinek.

A WordPress megkönnyíti a régi bejegyzések keresését közvetlenül a bejegyzésszerkesztőben. Egyszerűen válasszuk ki a linkelni kívánt szöveget, és kattintsunk a hivatkozás gombra.

Egy felugró szöveg jelenik meg a kiemelt szavak alatt. Ezután elkezdhetünk gépelni, hogy megkeressük a hivatkozni kívánt régebbi cikkeket.

Tetszett a cikk? Ne maradj le rólunk! Kövess minket Facebook oldalunkon: