Az elmúlt egy évben 10 százalékkal drágultak a dohányáruk, de a hevítéses dohánytermékekből ennek ellenére is egyre több fogy.
Megállás nélkül nő a hevítéses dohánytermékek fogyasztása Magyarországon, miközben a hagyományos cigaretták piaca lassú mértékben, de zsugorodik, derül ki a Szabályozott Tevékenységek Felügyeleti Hatósága (SZTFH) adataiból. A Magyarországon 2019 áprilisától ismert hevítéses dohánytermékek értékesítése hónapról hónapra egyre magasabb számokat produkál - számolt be a 24.hu
Amíg 2020 januárjában 38,3 millió szál hevítésre szánt dohányterméket adtak el a dohányboltokban, 2022 júliusára már ennek a közel hatszorosát, 229,3 millió szálat.
Éves összevetésben is rendkívül szembetűnő a növekedés. 2020-ban 802 millió, 2021-ben pedig majdnem dupla ennyi, 1594 millió szál hevítésre szánt dohánytermék fogyott Magyarországon. Az már most kijelenthető, hogy a 2022-es is rekordév lesz az értékesítés szempontjából, ugyanis az év első hét hónapjában már 1446 millió értékesített szálnál tartunk.
Eközben a hagyományos cigaretták eladása tendenciaszerűen csökken, közel 10 százalékos infláció után nem is csoda. A KSH adatai szerint, amíg egy 20 darabos Multifilter cigaretta tavaly júliusban 1690 forintba került, egy évvel később 1980 forintot kellett adni érte, ami 17 százalékos áremelkedés. Ugyanakkor a Sopianae ára csak 90 forinttal nőtt. Ugyanebben az időszakban egy 40 grammos Pall Mall cigarettadohány 2260 forintról 2500 forintra drágult, ami szintén több mint 10 százalékos emelkedés. Ennek ellenére többen dohányoznak: az Iqos és a hasonló hevítéses termékek egyértelműen viszik most a prímet.
Hát nem vette rá a leszokásra a tömegeket sem az infláció sem a ronda barna dobozok.