2021-ben összesen 18-an vesztették életüket vasúti átjáróban történt balesetek során, míg 2022-ben ez a szám már 29-re emelkedett a hétfői, kunfehértói tragédiát követően.
250 méter volt annak a szerelvénynek a fékútja, amely hétfő reggel teljesen maga alá gyűrt egy Opel Corsát Kunfehértó térségében egy vasúti átjáróban. Az átjárót csak andráskereszttel jelezték, mással nem volt biztosítva, ám továbbra sem tisztázott, hogy miért hajtott a sofőr az érkező vonat elé, ezzel összesen 7 ember halálát okozva.
A MÁV a honlapján feltüntette az ország legveszélyesebb átjáróit, melyből összesen nagyjából 35 olyan van, ahol az elmúlt 4 évben legalább kettőnél több baleset történt. A legrosszabb statisztikája egy nyíregyházi átjárónak van, mindössze egy STOP tábla jelzi az átkelőt, itt négy év alatt 5 baleset is történt.
Az idei tragikus számok miatt a MÁV és a rendőrség kampányt indított, melyben a vasúti átjárók veszélyeire próbálták felhívni a figyelmet. Mindez azonban sokak szerint édeskevés, az újévi, tapolcai tragédiában elhunyt fiatal édesanyja például petícióval próbálta elérni, hogy minden vasúti átjáróban legalább félsorompó legyen. Sikeretlenül.
Úgy tűnik, a plakátkampány nem jutott el mindenkihez, lehet a sorompókkal tényleg többre mennének.