Mi igen.
Az elektromos rollert használók több mint negyede ittasan, több mint fele pedig éjszaka sérül meg – derül ki az országos baleseti intézet bő hat hónap alatt végzett vizsgálatából:
Mintegy 1553-an szenvedtek kétkerekű járműves balesetet. A legtöbb sérült (1115) kerékpározott, 296-an e-rollereztek és 142-en mechanikus rollert hajtottak. Azaz minden ötödik sérült e-rolleres volt.
Ugyanakkor míg a kerékpáros sérülteknek csak a négy százaléka, a rolleresek 6 százaléka, addig az elektromos rolleresek 27 százaléka, azaz több mint negyede volt ittas.
Az is érdekes – tette hozzá a szakember –, hogy az e-rolleresek több mint fele az éjszakai órákban szenvedett balesetet, vagyis valószínűleg bulieszközként is használják az emberek ezt a kétkerekűt.
Ez a jármű akár 25-30 kilométeres sebességgel is haladhat, miközben a vezetőjének gyakorlatilag semmiféle fizikai védelme nincs. Ráadásul a KRESZ, illetve a vonatkozó jogszabályok jelenleg nem is ismerik az elektromos roller fogalmát.