2022. 03. 09., Szerda, 09:13

Ha megtehetné, minden 6. magyar vásárolna elektromos vagy tölthető hibrid autót

A megkérdezettek kevesebb mint 1 százaléka rendelkezik már most is környezetkímélő autóval - derült ki a Generali Biztosító reprezentatív felméréséből.

A legtöbben a környezettudatosság és az üzemanyagárak növekedése miatt választanák a villanyautókat, ugyanakkor a várható javítási és alkatrészköltségek még mindig akadályozzák az e-autók térnyerését. Az autóeladási statisztikák az elektromos járművek elterjedésének egyértelmű felgyorsulását jelzik világszerte. Az e-autók globális piaci részesedése 2021-ben több mint kétszeresére nőtt, csak Európában közel 2,5 millió hálózatról tölthető autót értékesítettek tavaly.

Egy új francia törvény előírja, hogy az autóreklámok inkább a sétálásra vagy biciklizésre buzdítsanak

Egy új francia törvény előírja, hogy az autóreklámok inkább a sétálásra vagy biciklizésre buzdítsanak

A gépjárművek jelenleg Franciaország üvegházhatású kibocsátásának 15 százalékát teszik ki, és az ország már vállalta, hogy 2040-ig megszünteti a gáz- és dízelüzemű autók értékesítését.

A trend Magyarországon is hasonló: közel 28 ezerről majdnem 43 ezerre nőtt 2021-ben a zöld rendszámmal ellátott járművek száma. Tisztán elektromos hajtású gépkocsiból is több mint 21 ezer fut a magyar utakon, ami az összes forgalomban lévő személygépkocsi 0,5 százaléka. Bár ez még elenyésző, de az elektromosautó-piac további dinamikus növekedését jelzi a Generali reprezentatív kutatása. Akik vásárolnának elektromos autót, vagy már rendelkeznek vele, azok között jelentősen felülreprezentáltak a 40-49 év közötti, közép- vagy felsőfokú végzettségű, városi férfiak.

A Generali felmérése kitért arra, hogy a gépjármű beszerzési árán túl milyen költségek riasztják a leginkább a magyarokat. Eszerint a várható javítási (52 százalék) és alkatrészköltségek (46 százalék), valamint az otthoni töltőpont kialakításának költségei (46 százalék) veszik el az autósok kedvét attól, hogy elektromos autóra váltsanak.

Elektromos verzióban tér vissza a Volkswagen ikonikus mikrobusza

A javítási költségektől való félelmek nem alaptalanok, az elektromos és plug-in hibrid autók javítási költségei ugyanis sok esetben magasabbak, mint a hagyományos járműveké - idézik a közleményben Szikszai Józsefet, a Generali kárrendezési vezetőjét, aki szerint elektromos autó vásárlásakor érdemes olyan modellt választani, amelyre köthető casco. 

   

A Magyar Biztosítók Szövetségének adatai szerint a hagyományos kialakítású autó átlagkára 400-450 ezer forint körüli, egy elektromos autóé pedig 600-700 ezer forint körül lehet.

Tetszett a cikk? Ne maradj le rólunk! Kövess minket Facebook oldalunkon: