Egy 5-8 éves fejlesztési terv eredményeként tervezik megvalósítani őket.
Magyar Levente államtitkár a Kelet-Európai Intermodális Konferencián fejtette ki, hogy a kormány célja, hogy Magyarország a régióban a legfejlettebb szállítási infrastruktúrával rendelkezzen és maximálisan kihasználja a földrajzi fekvéséből származó adottságait.
Van egy átfogó repülőtér-fejlesztési stratégia, melynek fontos eleme a légi áruszállítás földi kiszolgáló elemeinek bővítése. A cél, hogy minden jelentősebb magyarországi város elérhető legyen üzleti gépek számára, ezért a mostani 1 helyett 4-5 komolyabb repülőtere lesz az országnak.
Ezen kívül üzleti forgalom bonyolítására alkalmas leszállópályákat tucatnyi helyen hoznak majd létre.
Nem kel mindenhova nagygépes kapacitású repülőtér, de Nyíregyházának kell egy tisztességes, másfél kilométer hosszú kifutópályájú repülőtér, hogy ha üzleti partnerek érkeznek, például a fejlesztés alatt álló záhonyi térségbe, akkor ne kelljen Budapestről, vagy Debrecenből autózniuk – tette hozzá az államtitkár.
Csupán érdekességképp, az említett másfél kilométer hosszú kifutópályájával bőven rendelkezik a jelenleg használaton kívüli taszári repülőtér, itt egészen pontosan 2500 x 60 méter áll rendelkezésre.