Tavaly januárban 38,3 millió szál hevítésre szánt dohányterméket értékesítettek, idén augusztusban már ennek közel a négyszeresét, 144,3 millió szálat. Másfél év alatt 13 millió hevítésre szánt eszközt adtak el, meg a hagyományos és a "tekerős" dohány fogyasztása egyértelműen csökken.
A hevítéses termékek mellett többnyire azzal érvelnek, hogy a káros dohánygőz szintje akár 95 százalékkal is alacsonyabb lehet, mint a cigarettafüsté, ráadásul jellemzően olcsóbbak a hagyományos cigarettánál.
A hevítésre szánt eszközök, az iQOS és a Glo értékesítése is leköveti ezt a dinamikus növekedést: tavaly januárban megközelítőleg 400 ezer eszközt vásároltak a dohányzók, idén júliusban már 900 ezret, ami több mint kétszeres növekedés.
A hagyományos cigifogyasztás ugyanakkor erős visszaesést mutat, 2021 augusztusáig 500 millió szál cigarettával kevesebbet (4 milliárd 615 millió szálat) vásároltak a magyarok, mint 2020 első nyolc hónapjában (akkor 5 milliárd 188 milliót).
Te letetted már?