A carVertical az autótörténeti ellenőrző platform adatait vizsgálta meg, hogy kiderítsék, mely autókat a legkönnyebb, és melyeket a legnehezebb eladni nálunk 2021-ben. Ki nem találnátok melyiktől lehet a leggyorsabban megszabadulni.
Nincs nagy meglepetés, ha a leggyorsabban eladható autók első öt helyezettjét nézzük, ezeknek átlagos eladási ideje közt mindössze néhány nap van, de azért durva belegondolni, hogy ezektől kevesebb, mint két hét alatt simán meg lehet szabadulni. Ezek a kisautók nyújtják a lehető leggazdaságosabb megoldást egy rakás igényre, legyen szó kisebb családi utazásokról, városi ingázásról vagy épp egy ételfutári munkáról.
Az egykori magyar népautó, az Opel Astra példányaival mind a mai napig rendszeresen találkozhatunk az utakon, ahogy a még mindig rendkívül népszerű Peugeot 206-osokkal is. A harmadik helyen a Daewoo Matiz végzett, mely 800 köbcentis motorjával nem fogja felszaggatni induláskor a betont, de a fogyasztása ebből kiindulva rendkívül kedvező. A dobogó második fokán a Fiat Punto, míg az abszolút első helyezett a “Mi autónk”, a jó öreg Suzuki Swift lett, mely olcsó javítási és fenntartási költségeivel átlagosan 8 nap alatt elkél.
A lista másik végén egyértelműen az alacsony ár/érték arányú autók állnak, melyek gyorsan veszítenek értékükből, magas az üzemeltetési költségük és nehezen szervizelhetők, mivel hiányos az alkatrész ellátottságuk. Itt a BMW 4-es sorozata nyitja a sort, ezeket átlagosan 51 napig árulják, majd jönnek a Suzuki Vitarák és a Mazda CX-30-asok. A második helyen a Ford Puma végzett, mely mellett igazából csak a fanatikusok tartanak ki, míg az Opel Grandland X, mely egy alig néhány éve futó modellként zárja a sort, a maga 68 napos átlagos eladási idejével.
Meglepődtetek?