Új rendszert vezetnek be a Tesco 10 angliai boltjában, hogy a vásárlókat a fenntarthatóbb vásárlásra ösztönözzék.
A Tesco új rendszerében a vásárlóknak lehetőségük lesz a termékeket újrahasználható csomagolásban megvásárolni, amit később visszaválthatnak az üzletben. Először 88 népszerű termék, például szénsavas üdítő italok, mosópor és sörök lesznek elérhetőek, ezenfelül a Tesco saját márkás alapélelmiszerei közül 35 termék is polcra kerül ebben a formában. A termékek alapvetően ugyanannyiba kerülnek, mint egyszerhasználatos csomagolású társaik, azonban fizetéskor felszámolnak plusz 20 pennyt, amit a doboz visszaváltásakor a vásárlók egy applikáción keresztül visszakapnak.
Egyelőre ugyanezek a termékek megtalálhatóak maradnak majd eldobható csomagolásban is, de reméljük sokan használják majd az új rendszert. Az Egyesült Királyságban kb. 320 zero-watse bolt üzemel azonban ezek általában arra kérik vásárlóikat, hogy vigyék magukkal saját tárolóikat. Ez nehézséget okozhat sokak számára, viszont nekik a Tesco rendszere remek megoldás lehet. A következő lépés majd az online rendszer tesztelése lesz, hogy a vásárlók otthonról meg tudják rendelni ezeket a termékeket és vissza is tudják váltani a tárolókat, anélkül, hogy kimozdulnának. Kate Hardcastle szakértő szerint ugyan fennáll a veszélye, hogy ezáltal a kisebb boltoknak kevesebb vásárlója lesz, remélik, hogy már sikerült kiépíteniük egy hűséges vásárlói bázist.
Szívesen látnánk ilyet Magyarországon is!