A carVertical közel 1 millió autótörténeti jelentésből készített statisztikákat, hogy kiderüljön melyek a leggyakrabban és legritkábban sérült autómárkák Európában. Az autók nagy többsége még ma sem önvezető, így a statisztikákból nemcsak az adott márkáról, de az azokat vezető sofőrök képességeiről is képet kapunk.
Az 5 leggyakrabban sérült autómárka
Ahogy a kutatás is mutatja, a Lexus az első helyet foglalja el. Ennek a márkának a példányai megbízhatók, de nagy teljesítményűek, ezért a sofőrök gyakran túlértékelik vezetési képességeiket, ami katasztrófával végződhet. Ugyanez vonatkozik a Jaguarra és a BMW-re is, például a sportos BMW 3-as sorozat és a Jaguar XF kategóriájukban viszonylag olcsó autók, de egyesek számára túl agilisak.
A Subaru a második helyet foglalja el, bizonyítva, hogy még az összkerékhajtású rendszerek sem tudnak mindig megúszni a necces helyzeteket. Akik Subarut vásárolnak, általában a városon kívül barangolnak, kifinomult összkerékhajtású (AWD) rendszereik szinte minden kihívást képesek kezelni, de amikor az erdei vagy országutakon hirtelen megjelenik a jég vagy a sár, még biztonságos sebesség mellett sem lehet mindig elég gyorsan megállni.
Végül itt van a Dacia - az egyik legolcsóbb autómárka a világon. Minimalista autókat gyártanak azok számára, akiknél prioritást élvez a költségvetés, a megfizethetőség miatt a Daciákat gyakran használják igáslóként, és a törődés hiánya miatt balesetek is előfordulhatnak.
Az 5 legritkábban sérült autómárka
Ezek az eredmények azt mutatják, hogy egy márka keresettsége és az autó jellemzői befolyásolják a balesetbe kerülés esélyét. Például a Fiat csak kompakt járműveket gyárt, a Citroen és a Peugeot márkák főleg 100-150 LE körüli motorokat kínálnak megfizethető áron. Ezek a jellemzők ritkán elégítik ki azok igényeit, akik szeretnének jobban gyorsulni és meghaladni a sebességkorlátozást.
A legmagasabb sérült autó arányt mutató 10 ország
Ez a sorrend valószínűleg a különböző járművezetői szokások és az ország gazdaságának eredménye. A magasabb GDP-vel rendelkező országokban élők többnyire újabb járműveket engedhetnek meg maguknak. Amikor Európa olyan részeiről van szó, ahol alacsonyabbak a bérek, akkor valószínűbb, hogy olcsóbb és néha sérült autókat importálnak külföldről.
Nektek össze van törve a kocsitok?