Ahogy saját kommentszekciónkban is tapasztaltuk, igencsak megosztó volt az első teraszozós hétvége hazánkban, nem mindenki gondolta jó ötletnek, hogy a járvány lecsengő időszakában egyszerre ennyi embernek kellene megjelennie a vendéglátóegységek teraszain. Az idő múlásával viszont nagyot fordult ez a vélemény, melyet most a SentiOne vizsgált meg.
Nem mindenki örült az áprilisi nyitásoknak, a médiában az első teraszozós hétvégéről megjelent beszámolókat vizsgálva kiderült, az érzelmekkel teli netes említések 66 százaléka negatív volt. Az április 24 - május 25. közötti időszakban 202 705 db teraszozással kapcsolatos említés történt, ebből több mint 47 000 az első hétvégén. Azóta azonban nagyot fordult az online tér véleménye a SentiOne felmérése szerint, a pünkösdi hétvégére megenyhültek az internetezők a témában: ha az érzelmekkel teli bejegyzéseket nézzük, 70%-ban pozitívan vélekednek a teraszokról.
Az április végi nyitást többen kritizálták, különösen a nagyvárosok teraszait ellepő emberáradat fotóit, videóit látva, legtöbbet erről Budapesten beszéltek, de más nagyvárosokban is téma volt a régi-új szórakozási lehetőség. A legpozitívabb online beszélgetések, reakciók Szombathelyen voltak, ezzel szemben az enyhítéseknek Miskolcon örültek legkevésbé. A legnépszerűbb kifejezés a “hiányoztatok” volt, amely használatára a Csodás Magyarország Instagram oldala buzdította az internetezőket, a viszontlátás örömét és a terasznyitással kapcsolatos tartalmakat legtöbben ezzel a hashtaggel látták el.
A vizsgált egy hónap alatt – valószínű a javuló járványügyi adatoknak köszönhetően – teljesen megváltozott az internetezők véleménye a teraszok nyitásáról. Ha a semleges hangvételű megjegyzések mellett az érzelmeket is kifejező bejegyzéseket vizsgáljuk, akkor szinte pontosan megfordult az arány: míg áprilisban kétharmad-egyharmad arányban voltak inkább negatív-pozitív vélemények, május végére már sokkal többen örültek a terasznyitásnak, mint kritizálták.
A Sentione azokat a 2021.04.24-05.25 között publikusan közzétett online tartalmakat elemezte, melyben a terasz, teraszozás illetve a terasz és megyeszékhelyek neveinek szókapcsolatának minden lehetséges variációja megjelenik, vagy hozzá kötődik.
Az elemzés alapját a magyar internetezők portálokon, blogokon, fórumokon, közösségi média felületeken található publikus tartalmai adták.