Az SE Aeronautics repülőgépgyártó egy vadonatúj fejlesztésével radikálisan megreformálná a repülést, hiszen egy olyan utasszállítót terveznek, amely 70%-kal kevesebb káros anyagot bocsájtana ki.
A kisebb gépeket már próbálják környezetkímélőbb elektromos, vagy napelemes megoldásokkal ellátni, de egy utasszállító esetében ez egyelőre kivitelezhetetlennek tűnik. Hatalmas és nehéz akkumulátorokra lenne szükség, hogy működésre bírjanak egy ekkora monstrumot, ezért a gyártók inkább hajlanak a zöld üzemanyagok felé, vagy a meghajtást tervezik hatékonyabbá tenni. Az Airbus 2035-ben akar bemutatni három utasszállítót, amelyek hidrogén meghajtásúak lennének, de csupán az egyik tudna egyszerre 100-200 főt szállítani.
Ezzel szemben egy másik gyártó egy teljesen forradalmi megoldással állt elő, az SE Aeronautics szerint radikálisan át kell alakítani a repülőgépek szerkezetét, méghozzá úgy, hogy a szárnyakat sokkal laposabbra készítenék el, és összesen hat darab lenne belőlük.
Az újítás miatt azonban az üzemanyagtartályt máshova kellene helyezni, melyhez a cég a repülőgép törzsének tetejébe építene tömlőket. A törzs egy összefüggő darabból készülne, és úgynevezett monocoque kialakítású lenne, vagyis így a különálló test és alváz egy szerkezeti elemben egyesülne, és a terhelést a külső réteg viselné. A farokrészre helyeznék át a hajtóműveket ráadásul egymás fölé, hogy ha az egyikkel probléma adódna, a másik miatt még könnyen irányítható legyen a gép.
A háromszárnyú repülőt úgy tervezték, hogy összesen 264 utast tudjon szállítani, csaknem 17 ezer kilométer legyen a maximálisan megtehető távolság vele, és akár 1100 km/h-val is tud majd haladni. A speciális dizájnnak, a több szárnynak és a könnyű kompozit anyagoknak köszönhetően a fogyasztás 70%-kal csökken, a gép pedig 50 évig is működhet Tyler Mathews, a cég vezérigazgatója szerint.
Az SE200 egyelőre még a szabadalmaztatásnál tart, így mind a megépítése, mind a gyártása még várat magára, de a cég azt ígéri, hogy ezzel a géppel forradalmasítják majd a repülőgépipart.