Bár megítélésünk szerint senkinek nem fordult meg, hogy ezen az ünnepnapon bárkit is megbántson, némely poszt miatt teljesen kiakadtak a kommentelők, és bizony köszönet helyett inkább fejeket követeltek.
A sort a Budapesti Rendőr-főkapitányság kezdte, akik azóta már módosították is a posztjukat ami nem is csoda, közel 1000, javarészt felháborodott kommentet kaptak mert belecsempésztek három viccesnek szánt statisztikát is posztjukba:
- a nők 2 százaléka ismeri el csak magáról, hogy gyönyörű;
- a nők naponta átlagosan 13 ezer szóval többet beszélnek, mint a férfiak;
- a nők életük alatt átlagosan egy évet töltenek el azzal, hogy eldöntsék, mit vegyenek fel.
A posztot követően hamarosan módosították is azt, majd bocsánatot kértek:
Kedves kommentelők! A férfi rendőr kollégáink a mai posztot szeretetteljesnek és viccesnek szánták. Elfogadjuk, hogy mindenkinek nem tetszhet. Az biztos, hogy senkit nem akartak megbántani. Mi, rendőrlányok, asszonyok köszönjük, hogy vannak nekünk. A rosszindulatú, rosszindulatot feltételező posztokra eddig sem, és ezután sem fogunk reagálni. A humort továbbra is örömmel fogadjuk ebben a mindannyiunknak nehéz időszakban. Arra viszont nyomatékosan szeretnénk kérni mindenkit, hogy ne általánosítson! Ha a környezetében tud bántalmazott nőről, haladéktalanul értesítse a rendőrséget
A másik nagy port kavart poszt a brit Burger King-é volt, akik először csak annyit írtak ki a Twitterre:
Women belong in the kitchen (a nőknek a konyhában a helyük)
Ahogy ez várható volt, robbant is a közösségi oldal, jött közel 50 ezer komment, mire szinte azonnal a poszt folytatása:
If they want to, of course (persze csak ha azt szeretnék)
Majd a továbbiakban arról beszéltek, hogy a séfek között mindössze 20 százalék a nők aránya, azért nőnap alkalmából az étteremlánc új ösztöndíjprogramot indít, támogatva a Bureger King azon női munkatársait, akik komoly karriert szeretnének befutni a gasztronómia területén. Bármennyire is támogatható a kezdeményezés, maga a tálalás a kommentek szerint nagyon nem talált, egyesek odáig mentek el, hogy ezért többet nem is fogyasztanak a Burger Kingnél. A cég először határozottan állította, hogy nem törli a posztot, szerintük ezzel tökéletesen felhívták a figyelmet arra, hogy a gasztronómia területén alulreprezentáltak a nők, ám a közösségi nyomás hatására mára törölték sőt, bocsánatot is kértek.
Ebből a két esetből is tökéletesen látszik, hogy jelenleg hol tartanak a közösségi felületek és annak használói. Egy-egy komolyabb követőbázissal rendelkező oldal már saját hangnemben sem prezentálhatja köszöntéseit, hiszen azonnal a hírportálok főoldalain találhatják magukat, arról a mérgező kommentáradatról már nem is beszélve, amely jelenleg kiemelten jellemző a közösségi oldalak légkörére.