2021. 03. 02., kedd, 10:00

Vége a mismásolásnak - Közölnie kell az Apple-nek, mennyire lehet javítani az eszközeit

Az Apple nemrég vette át a Samsungtól a világ vezető okostelefongyártója címet, ám eközben arról is hírhedt, hogy kifejezetten nehéz szervizelni az általa gyártott eszközöket. Ennek vet véget az a szabályozás, amely a fogyasztók védelmében arra kötelezi a gyártókat, hogy közöljék kütyüjeik úgynevezett javíthatósági mutatóját.

Oltári szívás - Playstation 5-öt rendeltek, rizst kaptak helyette

Oltári szívás - Playstation 5-öt rendeltek, rizst kaptak helyette

Botrány az Amazonos PS5 rendelések körül - rengetegen csak rizst találtak a megrendelt konzol helyett a dobozban.

 

Ez egy tizes skálán mutatja meg, hogy mennyire egyszerű vagy nehéz szétszerelni az adott készüléket, mennyire beszerezhetők és mennyibe kerülnek a pótalkatrészek stb.

Az iPhone 12 például 6 pontot kapott, az eggyel korábbi, 11-es számú generáció pedig csak négy és felet. A MacBook laptopok különféle modelljei 5,6 és 7 pont között teljesítettek. Összehasonlításul: az Asus legjobban teljesítő noteszgépei 7,3-as osztályzatot kaptak, a Xiaomi Redmi Note 9T5G okostelefon pedig például 7,1-et.

Franciaországban felmérések szerint az elektronikai eszközöknek csak a 40 százalékát javítják meg, ha elromlanak, a 60 százalékot lecserélik.

A cél viszont az, hogy ez az arány öt éven belül megforduljon. Az új szabályozás ezt célozza, 2022-től büntetni is fogják az ellene vétőket.

Tetszett a cikk? Ne maradj le rólunk! Kövess minket Facebook oldalunkon: