A HVG-nek köszönhetően összeállt egy lista, mely az elmúlt egy év késései és hibái alapján részletezi, hogy mely hazai vasútvonalakon teljesített legrosszabbul a MÁV, emellett pedig a 2020-as év legextrémebb hibáját is leközölték, amit a társaság vétett.
A pontozáshoz szigorú szabályokat vettek alapul:
- 2 pontot ért, ha egy óránál nagyobb késések voltak egy hiba miatt, vagy több járat kimaradt. Minden további óra 1-1 pont.
- 1 pontot ért, ha egy óránál rövidebb volt a késés, fél pont járt, ha csak egy vonatpár maradt ki.
- A baleset miatti leállásokat nem vették figyelembe, ezeket nem a vasúton kell számon kérni.
- Ugyanígy nem számítottak az olyan leállások sem, amelyeknek az oka valamilyen extrém időjárási esemény, mint például ha fa dőlt a sínre, vagy a nyári somogyi árvizek.
- Ha viszont lett volna hó, az amiatti késést bevették volna a számításba.
- A vonalak listáját a MÁV hivatalos besorolásából vették át, vagyis például egy monori meghibásodás a Budapest–Záhony vonalhoz tartozik, nem a Cegléd–Szeged vonalhoz, hiába jár a legtöbb ottani vonat Budapest–Szeged távon. Ha azonban a MÁV több vonalra is kiírja a hibát, akkor mindnél beleszámoljuk.
A 2020-as toplistába ugyan kaposvári vasútvonal nem került be, de a sokak által használt Budapest-Pécs igen, amit nem kell senkinek sem bemutatni, hiszen megannyi késés és pótlóbusz jellemző rá.
2020-as toplista:
- Budapest–Debrecen–Záhony 111,5 pont
- Budapest–Miskolc–Sátoraljaújhely 107,5 pont
- Budapest–Pécs 77,5 pont
- Budapest–Újszász–Békéscsaba–Lőkösháza 59,5 pont
- Budapest–Székesfehérvár–Gyékényes 44,5 pont
- Budapest–VácSzob 43 pont
- Budapest–Lajosmizse 30 pont
- Budapest–Győr–Rajka 25 pont
- Székesfehérvár–Szombathely 24,5 pont
- Budapest–Esztergom 19,5 pont
A tavalyi év legextrémebb hibája november 25-én történt, a MÁV szemérmesen annyit közölt, hogy Felsőpakonynál egy vonat meghibásodott –aztán kiderült, hogy elhagyta két kocsiját a nyílt pályán.
Idén vajon kevesebb késésre számíthatunk?