Az Oxfordi Egyetemen működő Reuters Institute idén már az ötödik jelentését adta ki, ezúttal pedig a világ 40 különböző médiapiacát mérték fel, köztük a magyarországit is.
Az adatokból rengeteg érdekes dolog tűnik ki, így kifejezetten ajánljuk a dokumentum átnyálazását (a magyar vizsgálat a 73 oldalon van), ám ha ki kellene belőle emelni valamit, akkor az az emberek médiával szembeni bizalmatlansága lenne. A januárban vizsgált országokban a megkérdezettek csupán 38 százaléka jelezte azt, hogy többnyire megbízik a hallott hírekben.
Magyarországon sem jobb a helyzet, a megkérdezettek 27 százaléka bízik csupán fenntartások nélkül a közölt hírekben, 53 százalékuk viszont hisz a saját maga által választott hírforrásoknak. A bizalmassági listát egyébként a HVG vezeti, őket az RTL Klub és az Index követi, míg az emberek a legkevésbé a Blikknek, a TV2-nek és az MTV csatornáinak hisznek.
A népszerűségi listát televízióknál az RTL Klub vezeti, újságoknál a Blikk, rádióknál pedig holtversenyben a Magyar Rádió és a Rádió 1. Online világban az index.hu a 24.hu és az origo.hu viszi a prímet, lokális hírportálokból viszont csupán a megkérdezettek 9 százaléka tájékozódik.