A Facebook folytatja e-kereskedelmi terjeszkedését, a már ismert és népszerű "Marketplace" mellé érkezik a "Shops" szolgáltatás, mellyel a vállalkozások közvetlenül a Facebook és az Instagram felületén keresztül tudják értékesíteni termékeiket.
A Facebookos üzlet létrehozása a vállalkozás méretétől függetlenül ingyenes, és egyáltalán nem bonyolult: a vállalkozásoknak meg kell adniuk, milyen típusú termékeket szeretnének árusítani, be kell állítaniuk a színeket, fel kell tölteniük egy borítóképet, és már ki is tudják szolgálni az internetes vásárlókat.
A közösségi oldal ezen a téren új eszközöket is adna a shopokat üzemeltető vállalkozások kezébe, így például a későbbiekben el lehet majd helyezni az élő videókban olyan tageket, melyekre kattintva az érdeklődő azonnal a termékoldalra kerül és megvásárolhatja az adott portékát.
A Facebook Shops bevezetése kedden kezdődött, a szolgáltatás széles körben a következő hónapokban lesz elérhető.