A járványhelyzet jelentősen visszavette a használt autók kereskedelmi ütemét is, viszont így legalább a carVertical.hu oldalnak volt egy kis ideje készíteni egy átfogó felmérést a hazai piacról.
Megnőtt hazánkban a használt autók előtörténetének lekérdezése, az elmúlt évben 38 százalékkal többen voltak kíváncsiak az autók valódi előéletére. Az ellenőrzött autók adataiból pedig rengeteg mindent le lehet szűrni, ahogy tette azt a carVertical is a héten közzétett felmérése során.
Rengeteg érdekesség kiderült a felmérés során például, hogy az ellenőrzött autók 27 százalékának már javították korábban a karosszériáját, hogy átlagosan 50 000 kilométerrel tekerik vissza a kilométerórákat, mely csalások 24 százaléka a BMW-k esetében történik. Ezek az autók fordultak meg a leggyakrabban a karosszériajavító műhelyekben, viszont a legtöbbet a Mercedes-Benz tulajdonosok kell, hogy költsék a javítási munkálatokra, kb. 1.2 milliót. Nagy kedvenc a Volkswagen és a Ford, előbbi gyártmányból adnak el a legtöbbet az országban, viszont a Ford Focus a legkelendőbb modell.
Sajnos a használt autók legalább harmadánál csalnak a kilométerórával, átlagosan a csalás mértéke 49 ezer kilométer, ami viszont az EU átlag (56 ezer kilométer) alatt van. Ezek a csalások nagyjából 15-20 százalékkal emelik meg illegálisan az autók árát, ami hazánkban ez legalább 300 ezer forintot jelent. A járművek kora leggyakrabban 8-14 év és 55 százalékuk dízeles.
De tessék szemezgetni az alábbi infografikából, melyet 600 000 magyarországi autóhirdetésből készítettek: